vwpower Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Skal skifte ventilløfterne på bilen nå, og lurte på om jeg skulle skifte til en litt kvassere kam i samme slengen..Kan jeg ta d som en selvfølge at jeg har hydrauliske løftere når bilen er 86-mod? Ser på kammene Velox har, og tenkte i utgangspunktet på 268-kammen, men lurer på om dere gutta som kan dette synes jeg bør gå på 272 eller evt. 276-kammen..? Skal sette den i en 1986 1,6cl og blir vel videre å skifte til 8V-grenrør og mye mulig en annen gasser.. Har ikke planer om å hente ut absolutt max, bare gjøre bilen omtrent like sprek som 8V-gtien, eller kanskje litt kvassere :D Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 da kan du vel like gjerne sette inn en gti 8v-motor? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grytten88 Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 ville nok også også settet inn en en gti 8v.. men blir vel med en gang litt dyrere da, vist du skal ha komplett med el nett, gti kasse osv.. Siter Jetta Einser 16V kr VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 For den prisen du må bruke på å trimme en 1.6 så den går like bra som en GTi 8v, så kan du likeså godt kjøpe en 16v og sette inn først som sist. Gassere, kam, grenrør osv koster nok. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Eg har ein 268 graders trimkam som vurderes solgt. Gje bud på Pm om interesse. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Hydrauliske løftere fra aug. 85 altså på 86 modellen! Skal skifte ventilløfterne på bilen nå, og lurte på om jeg skulle skifte til en litt kvassere kam i samme slengen..Kan jeg ta d som en selvfølge at jeg har hydrauliske løftere når bilen er 86-mod? Ser på kammene Velox har, og tenkte i utgangspunktet på 268-kammen, men lurer på om dere gutta som kan dette synes jeg bør gå på 272 eller evt. 276-kammen..? Skal sette den i en 1986 1,6cl og blir vel videre å skifte til 8V-grenrør og mye mulig en annen gasser.. Har ikke planer om å hente ut absolutt max, bare gjøre bilen omtrent like sprek som 8V-gtien, eller kanskje litt kvassere :D Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpower Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Takk for svar folkens ;) vet vel egentlig at det er bedre å bruke pengene på noe skikkelig, som feks 16V, men skal jeg først skifte motor blir det nok VR6, og da blir det etter jeg får en annen bruksbil og golfen blir ordentli prosjekt.. Men lurer fortsatt på dette om kammene, om jeg først investerer i det.. Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Tbend Nevnte noe om sportsløftere, hva er dette? Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 det er jo ikke s¨mye bytte av ledningsnet, når du skal ha 8v. Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Skal skifte ventilløfterne på bilen nå, og lurte på om jeg skulle skifte til en litt kvassere kam i samme slengen..Kan jeg ta d som en selvfølge at jeg har hydrauliske løftere når bilen er 86-mod? Ser på kammene Velox har, og tenkte i utgangspunktet på 268-kammen, men lurer på om dere gutta som kan dette synes jeg bør gå på 272 eller evt. 276-kammen..? Skal sette den i en 1986 1,6cl og blir vel videre å skifte til 8V-grenrør og mye mulig en annen gasser.. Har ikke planer om å hente ut absolutt max, bare gjøre bilen omtrent like sprek som 8V-gtien, eller kanskje litt kvassere :D Om du vil ha 112 hk eller mer ut av din 1.6 så holder det nok ikke å bare skifte kam og en anelse større gasser. Du må da gå veien om porting eller bytte til en GTI-topp, samt 2 doble DCOE 40/45. Porting, grenrør, kam og DCOE vil på en 1.6 gi en god del mer effekt enn den man finner i en GTI-motor :) En 1.8/8v med 268 Veloxkam og en Weber 32/36 DGV går bedre enn GTI-motoren, mye bedre på lavere turtall (har prøvd). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 hva med og få takk i en 1,8l eller 2,0l bondel? så kan man leke hvidere. Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 For den prisen du må bruke på å trimme en 1.6 så den går like bra som en GTi 8v, så kan du likeså godt kjøpe en 16v og sette inn først som sist. Gassere, kam, grenrør osv koster nok. Ja det koster noen kroner, men en 1.6 med gassere, grenrør, kam og skikkelig porting vil holde følge med en 16v KR :) I tillegg har man noe som ikke alle andre har ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 jeg har en suge motor på 150 hester som jeg skal ha i til vinter. og der er det høykom stempler og kam porta mye og sånn trenger bare grenerør . håpper det kjører fra en 16v:D Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 det er jo ikke s¨mye bytte av ledningsnet, når du skal ha 8v. Øøøø, hæ? trur du e i feil tråd nu smart'n! Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpower Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Ja det koster noen kroner, men en 1.6 med gassere, grenrør, kam og skikkelig porting vil holde følge med en 16v KR :) I tillegg har man noe som ikke alle andre har ;) Det er nettopp dette jeg tenker på, er en kul måte å skille seg ut på :) Hmmm, glemte å nevne portinga, som jeg også hadde tenkt på.. Men til spørsmålet om hvilken kam, hva tror du.? Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.