Gå til innhold

trim-kam, hvilken?

Ranger emnet


vwpower

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det er gjort på en kveld med riktig verktøy og deler ? Er det mye annet man bør bytte i samme slengen ? Topp-pakning osv?

 

Trenger man noen magiske verktøy? Moment-nøkkel?

 

Eg brukte ca. 1 time når eg bytta på gamle golfen min. Men da tok eg ikkje av reg. reim heile veien ned, løsna kun øverst.

Skal vel egentlig bruke moment nøkkel men det går fint uten. Toppdeksel pakning er lurt å bytte. Locktite bør du ha til bolten for reimhjul for kammen.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en suge motor på 150 hester som jeg skal ha i til vinter. og der er det høykom stempler og kam porta mye og sånn trenger bare grenerør . håpper det kjører fra en 16v:D

 

Velox Motor har trimmet en Audi 1.8 8v motor, denne er for salg og er bremset til over 200 hk. Dette er en sugemotor med 2 doble DCOE 45, maksimalt portet og overhalt topp, større rustfrie ventiler, spesiallagd kam, racingløftere osv. Passer i f.eks. Golf.

 

EDIT.: Bare til info... Med motoren følger ny SPEC-clutch siden ingen andre passende originale clutcher holder, samt nytt 4-1 grenrør passende Golf. Gasserene er riktig dyset og bruker 0,7l / mil på snill kjøring, noget mer om man ønsker ;) Leveres med el.bensinpumpe. Prisen skal være 39000. Er ikke jeg som selger, men VMT!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ved å f.eks. enkelt og greit sette i denne : http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=12&object_id=14

i min 1.8 liters golf 2 så vil jeg hente minst 10hk enkelt og greit? Må bytte ventilløfterne uansett i think så kunne jo kanskje likesågodt gjort dette... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ved å f.eks. enkelt og greit sette i denne : http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=12&object_id=14

i min 1.8 liters golf 2 så vil jeg hente minst 10hk enkelt og greit? Må bytte ventilløfterne uansett i think så kunne jo kanskje likesågodt gjort dette... ?

 

Stemmer det. I samme slengen åpner du litt på CO-justeringsskruen slik at den får litt mer bensin, dette fordi trimkammer senker vakumet på innsugssiden. Husk innkjøring, aldri under 2500 omdr de første 30 minuttene, gjerne med billig mineralolje. Etterpå byttes filter og skikkelig olje helles på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en kam fra en GTI 8v gi noen som helst forskjell på en vanlig 8v(1,8)?

 

Både ja og nei.. På motorer med hydrauliske løftere (90 hk PM o.l.) vil man kanskje oppnå en effektøkning på 1-2 hk, dette fordi GTI-kammen (112 hk DX/DZ-motor) kun har 4 grader høyere durasjon (220 grader) enn PM-kammen (216 grader) ved 1 mm løft. Altså totalt bortkastet.

 

På motorer med mekaniske løftere vil man kunne oppnå en økning på 6-9 hk ved å skifte til G-kam (283 graders durasjon). Likevel er G-kammen ikke optimal, dette fordi den har et utrolig lavt løft, noe som viser igjen på dårlig drag på lavere turtall.

 

(En 112 hk GTI med 283 graders kam vil få 121 hk med Velox sin 280/276-kam, 135 hk om man tar med et 4-1 avstemt grenrør :) )

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår