snoemann Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Beklager litt OT, men er det sprøtt mye jobb å bytte kam og ventilløftere selv? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Beklager litt OT, men er det sprøtt mye jobb å bytte kam og ventilløftere selv? Nei, men du bør veta kva du gjør på når du demonterer reg. reim. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så det er gjort på en kveld med riktig verktøy og deler ? Er det mye annet man bør bytte i samme slengen ? Topp-pakning osv? Trenger man noen magiske verktøy? Moment-nøkkel? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 noe du vil fram til vw g3 gtd? Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Øøøø, hæ? trur du e i feil tråd nu smart'n! noe du vil fram til? Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så det er gjort på en kveld med riktig verktøy og deler ? Er det mye annet man bør bytte i samme slengen ? Topp-pakning osv? Trenger man noen magiske verktøy? Moment-nøkkel? Eg brukte ca. 1 time når eg bytta på gamle golfen min. Men da tok eg ikkje av reg. reim heile veien ned, løsna kun øverst. Skal vel egentlig bruke moment nøkkel men det går fint uten. Toppdeksel pakning er lurt å bytte. Locktite bør du ha til bolten for reimhjul for kammen. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Beklager litt OT, men er det sprøtt mye jobb å bytte kam og ventilløftere selv? Nei, dette er fort gjort, å skifte kam og løftere i min motor er gjort på en time. EDIT. Ser du var litt før meg Golfthedud Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 jeg har en suge motor på 150 hester som jeg skal ha i til vinter. og der er det høykom stempler og kam porta mye og sånn trenger bare grenerør . håpper det kjører fra en 16v:D Velox Motor har trimmet en Audi 1.8 8v motor, denne er for salg og er bremset til over 200 hk. Dette er en sugemotor med 2 doble DCOE 45, maksimalt portet og overhalt topp, større rustfrie ventiler, spesiallagd kam, racingløftere osv. Passer i f.eks. Golf. EDIT.: Bare til info... Med motoren følger ny SPEC-clutch siden ingen andre passende originale clutcher holder, samt nytt 4-1 grenrør passende Golf. Gasserene er riktig dyset og bruker 0,7l / mil på snill kjøring, noget mer om man ønsker ;) Leveres med el.bensinpumpe. Prisen skal være 39000. Er ikke jeg som selger, men VMT! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Vil en kam fra en GTI 8v gi noen som helst forskjell på en vanlig 8v(1,8)? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så ved å f.eks. enkelt og greit sette i denne : http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=12&object_id=14 i min 1.8 liters golf 2 så vil jeg hente minst 10hk enkelt og greit? Må bytte ventilløfterne uansett i think så kunne jo kanskje likesågodt gjort dette... ? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så ved å f.eks. enkelt og greit sette i denne : http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=12&object_id=14 i min 1.8 liters golf 2 så vil jeg hente minst 10hk enkelt og greit? Må bytte ventilløfterne uansett i think så kunne jo kanskje likesågodt gjort dette... ? Stemmer det. I samme slengen åpner du litt på CO-justeringsskruen slik at den får litt mer bensin, dette fordi trimkammer senker vakumet på innsugssiden. Husk innkjøring, aldri under 2500 omdr de første 30 minuttene, gjerne med billig mineralolje. Etterpå byttes filter og skikkelig olje helles på. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Husk innkjøring, aldri under 2500 omdr de første 30 minuttene, gjerne med billig mineralolje. Etterpå byttes filter og skikkelig olje helles på. Under? :hvaskjera Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Vil en kam fra en GTI 8v gi noen som helst forskjell på en vanlig 8v(1,8)? Både ja og nei.. På motorer med hydrauliske løftere (90 hk PM o.l.) vil man kanskje oppnå en effektøkning på 1-2 hk, dette fordi GTI-kammen (112 hk DX/DZ-motor) kun har 4 grader høyere durasjon (220 grader) enn PM-kammen (216 grader) ved 1 mm løft. Altså totalt bortkastet. På motorer med mekaniske løftere vil man kunne oppnå en økning på 6-9 hk ved å skifte til G-kam (283 graders durasjon). Likevel er G-kammen ikke optimal, dette fordi den har et utrolig lavt løft, noe som viser igjen på dårlig drag på lavere turtall. (En 112 hk GTI med 283 graders kam vil få 121 hk med Velox sin 280/276-kam, 135 hk om man tar med et 4-1 avstemt grenrør :) ) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Under? :hvaskjera Ja, aldri under 2500 omdr de første 30 minuttene. Om man har eller får tak i camlube så bruk dette også, men det er strengt tatt ikke nødvendig på kammer med høy hardhet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 quattro o du store orakel ;) Du burde lage en guide til montering og innkjøring av trimkam + pluss f.eks. effektanlegg eller noe slikt til Golf 2. :D Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.