Quattro73 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 hvilke golfer som har mekanisk kammer da? gti? Skille i 1985, de før har mekaniske løftere mens de etter har hydrauliske. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Finnes det noe chip til disse motorene?Må finne hester over alt. :) Ja, finnes i alle fall til Digifant 2 , gir 10-15 hk på en bra trimmet motor (porting, kam osv) og 4-5 hk i original motor. Om det finnes chip til KE-Jetronic vet jeg ikke for å være ærlig... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Nå har jeg fått masse nyttig info, og en jobb å gjøre i vinter. Takker!!!:) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 jeg var ekeberg i helgen på skrotdagene. så kom jeg over et grenerør. jeg fikk det for 500 du nevte tidligere i tråden at 4 til 1, fra 4 til 2 til 1? hva er forskjelen hva er best? det er et 4 til 1 grenerør jeg har. har det noe med bondrag og sånn. eksosen må jo kansje komme letter ut med et 4 til 1 grenerør Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Det er to hovedmetoder for hvordan disse rørene kan møtes. Enten møtes alle rørene ved samme punkt, eller de kan bli et par som så møtes for å danne et enkelt rør mot eksosrøret og ut i friluft. Hver av disse metodene har forskjellig effekt på motorkarakteristikken. Når de utgående eksosgassene treffer en forandring i systemet, som innebærer en ekspansjon, for eksempel at to rør møtes, blir en negativ trykkbølge reflektert tilbake mot eksosventilen. Hvis lengden på røret er korrekt vil pulsen komme frem akkurat i det eksosventilen åpner, og skape en enda større trykkforskjell mot ventilen. Dette vil så sørge for at gassene kommer ut av sylinderen enda raskere, og dermed ytterligere forbedre fordelen ved å sende mer luft/bensin inn i sylinderen. Det er riktignok verdt å merke seg at dette kun vil skje på et smalt turtallsbånd for hver forandring i eksosanlegget. Derfor vil en 4-1 manifold sende én puls på et turtall, og gir som regel fordeler høyere opp på turtallsskalaen. Et manifold som først blir et par, som et 4-2-1, vil sende to pulser tilbake til eksosventilen på forskjellige turtall, og dermed vil ikke effekten bli like stor på ett enkelt turtall som et 4-1 manifold, men den vil derimot bli spredd utover et desto større område av turtallsskalaen. Dette er det mange som synes er en stor fordel, da man ikke er så avhengig av å operere i et bestemt turtallsområde. Kilde: Max Power #12, Juni 2006 Dette bør vel ha besvart det du lurte på boole :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 jeg var ekeberg i helgen på skrotdagene. så kom jeg over et grenerør. jeg fikk det for 500 du nevte tidligere i tråden at 4 til 1, fra 4 til 2 til 1? hva er forskjelen hva er best? det er et 4 til 1 grenerør jeg har. har det noe med bondrag og sånn. eksosen må jo kansje komme letter ut med et 4 til 1 grenerør 4-1 grenrør er definitivt best med tanke på toppeffekt, og om det er riktig avstemt vil fyllingsgraden og dermed kompresjonen øke. Med avstemt mener jeg riktig lengde og diameter på hvert enkelt rør før kollektor, da sett i forhold til sylindervolum. Edit.. Ser Vegard alt hadde svart nokså detaljert.. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 takk takk da har jeg lært mye, Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Sticky? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Fins det ikke en generell tråd på forumet hvor man kan finne ut av slike ting som hva grenrør, kvassere kammer, porta og plana topp (og selvfølgelig mye mer, gidder ikke nevne mer) osv er? Sikkert mange som kan dra nytte av det, hadde jo vært fint med en slik tråd :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 det er jeg enig det hadde vært kjekt med en sånn tråd. Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.