Gå til innhold

Audi mekanikere og andre med peiling på 1,9tdi, HJELP!

Ranger emnet

Estrewes

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle spørre her sånn også, så har jeg hverfall prøvd.

Problemet er som følger:

Skal starte motoren, samma om den er kald eller varm. Av og til (ca 50%) av gangene jeg skal starte har jeg dette problemet. Jeg vrir om nøkkelen og motoren starter men stopper nesten umiddelbart. Dette gjentar seg alt fra 1 til 10 ganger, når den starter så går motoren akuratt som den skal helt til jeg stopper den igjen. Så problemet er der bare når jeg skal starte. Det jeg har prøvd er:

- Målt spenning til stoppventilen, dette er som det skal være OK

- Det slår i stoppventilen når den får tilført spenning, så jeg regner med den er i orden siden den slår i den hver gang selv om motoren har problemet.

- Jeg har koblet på en matepumpe som mater med diesel, siden jeg trudde det kanskje var luft i dieselen pga en morken slange etc. Dette hjalp ingen ting.

Noen som har noe forslag? Jeg syns dette virker rart siden den er 100% i orden når den først starter. Da går den akkuratt som den skal helt til jeg stopper den. Er dette noe kjent problem på Audi A4 Tdi 90hk? Noen som har hørt om noe som ligner på dette? Det er utrulig irriterende og jeg trenger hjelp!

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mulighet er jo å dra til din nærmeste vag forhandler og testen den opp mot en vag-com.. Da får du hvertfall helt riktig svar:P men sikkert en eller annen som har peil her også;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som startsperren som slår inn..

Da går bilen ca 3 sek. før den stopper.!

1: Prøv en annen nøkkel.

2:Funker ikke det, VAG neste.

Der sa du no, det har jeg ikke tenkt på. Bilen går ikke så mye som 3 sek når den starter, den går i underkant av 1 sek. Men jeg skal prøve med en annen nøkkel. ;)

Må vel kanskje truge meg bort på audi med bilen da, men jeg er temmlig sikker på at jeg ikke får noe serlig ut av bare og lese den av, men må jo nesten gjøre det for å ha gjort det ;)

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så det er et kjent problem? Ringen rundt nøkkelhullet, da er det vel startsperra som Kewold sa. Men er det ikke mulig og koble ut startsperra?

Jeg syns det vriker litt rart at den starter og går rett i underkant av 1 sek hvis det er startsperra, trudde ikke den skulle starte jeg da? Men men.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så det er et kjent problem? Ringen rundt nøkkelhullet, da er det vel startsperra som Kewold sa. Men er det ikke mulig og koble ut startsperra?

Jeg syns det vriker litt rart at den starter og går rett i underkant av 1 sek hvis det er startsperra, trudde ikke den skulle starte jeg da? Men men.

Hvis start sperra slår inn, så vil bilen starte og gå i to sek ca får så og stoppe igjen.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, skulle jo nesten tru det kan være startsperra da. for bilen starter så vidt det er også stopper igjen etter ca 1 sek. Det er ikke noe fast antall ganger jeg må starte den før den endlig går som den skal, noen ganger skjer det bare en gang andre ganger må jeg starte den mellom 1 og 8 ganger eller mer før den starter og går som den skal, men da går den til gjengjeld akkurat som den skal.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider