pinjongen Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 jeg har prøvd å lese litt om dette men vil bare ha noen avsluttende svar fra dere... skjønner hva den gjør.. men hvor skal jeg koble den på? og trenger jeg åndefilter på f.eks ei cola flaske jeg lager til? fortell og gi meg tips a... Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 kjør retur slange inn på blokka vel. og filter på tanken. slipper du den flaska. ser så billig ut. inn på tanken fra veivhusventilasjonen. da vil ojlen den kaster av seg gå tilbake i motoren i stedet for den "billige flaska" Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 flaska koster tross alt 1 kr, så det er kansje ikke så rart den ser billig ut? :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 flaska koster tross alt 1 kr, så det er kansje ikke så rart den ser billig ut? :P hehe. sant det. men er man jo ute etter et pent og ryddig motorrom er det ikke mer som ødelegger helhetsinntrykket enn den flaska full av oljesøl. Er resten av motorrommet en svinesti og sist rengjort i 1990 så kan man jo kjøre flaskevarianten da men... Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Hva om en tar uttak fra hvor den mekaniske bensinpumpa står, vil den kaste opp så mye at tanken fylles opp med en gang? Har ikke retur til bunnpanna.. orker ikke å ta den av og sveise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 har det noe å si om returen til bunnpanna er over eller under oljenivået? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 er det så mye olje som "sirkulerer" i motorn, vil olja renne ut dersom man setter et filter på veivhus slangen? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245turbo Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 er det så mye olje som "sirkulerer" i motorn, vil olja renne ut dersom man setter et filter på veivhus slangen? nei fra veivhusen kommer det bare damp og noen få dråper innimellom. trenger bare å sette på et filter der egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Kommer mere enn bare damp hvis en har trykk i bånnpanna.. det har jeg prøvd.. Hvis du plukker bort den originale veivhusvent boksen og lager en flens som passer der, samt en flens der mek. bensinpumpe kan sitte... Så bruker du orignal retur.. Det negative er at tanken må sitte ganske høyt i motorrommet... kan ta noen bilder av mygel innretningen min hvis det er ønskelig... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Kommer mere enn bare damp hvis en har trykk i bånnpanna.. det har jeg prøvd.. Hvis du plukker bort den originale veivhusvent boksen og lager en flens som passer der, samt en flens der mek. bensinpumpe kan sitte... Så bruker du orignal retur.. Det negative er at tanken må sitte ganske høyt i motorrommet... kan ta noen bilder av mygel innretningen min hvis det er ønskelig... kom gjerne med bilder:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Kommer mere enn bare damp hvis en har trykk i bånnpanna.. det har jeg prøvd.. Hvis du plukker bort den originale veivhusvent boksen og lager en flens som passer der, samt en flens der mek. bensinpumpe kan sitte... Så bruker du orignal retur.. Det negative er at tanken må sitte ganske høyt i motorrommet... kan ta noen bilder av mygel innretningen min hvis det er ønskelig... ja kom med bilder du:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Man skal visstnok ha returen under veiven, mener jeg å ha lest. Forøvrig,vil man ha tilbake den oljeslammen der??? bedre å bare hive den på miljøstasjon elns? ps. man får "proffe" catchcans på ebay for en slikk og ingenting.. Sort matt er jo anonymt. Ellers, har rema 1000 (der jeg bor, ialleflal) noen alu drikkeflasker. De koster 20kr elns., ikke noe prob å pusse ned og lakke sort matt. Man må ellers ha filter ja, med mindre man har retur og skal bruke trykket til å tvinge oljen tilbake. Ellers vil det jo ikke være ventilasjon fra veivhuset. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 etter å ha sett all dritten som blir i tanken min så skal i allefall ikke det tilbake i min motor. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 etter å ha sett all dritten som blir i tanken min så skal i allefall ikke det tilbake i min motor. nei, sant nok.. Jeg kjørte catch-tank på b19a'en min og det var ikke den grommeste oljen som ble åndet ut der. Jeg må somle meg til å kjøpe en catctank.. tror jeg skal finne meg en på ebay nå.. sort matt en, litt "sleeper" tank. Har vel litt bedre plass nå som jeg har big brake booster'en. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.