ThoooR Skrevet August 7, 2003 Rapporter Share Skrevet August 7, 2003 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg en Rekord 2.2i, men d er en del ventiltikking fra motoren, d jeg lurer på er om dette er veldig vanskelig og gjøre noe med? Når jeg kjører vanlig med bilen (litt høyt turtall...) og trykker inn kløtsjen da kan d begynne å lyse i oljetrykklampa, i boka sto det at dette kunne forekomme, noen som har sett dette før? d er plenty med olje på bilen... :rolleyes: takker for svar :) Siter -96 Saab 9000 2,3T -Litt futt.. -86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 7, 2003 Rapporter Share Skrevet August 7, 2003 er standard med tikking i disse motora. er det ikke ventilene, kan det være registerkjedet som klakker mot plasgliderne, eller så kan det være at den plastdingsen som holder kammen rett er slitt. (sistnevnte er enklest å gjøre noe med) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThoooR Skrevet August 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 hmmm tror ikke det er registerkjeden, da just har blitt byttet på verksted... hvordan finner jeg ut hva det er da? må jeg bare skru opp og se? :rolleyes: Siter -96 Saab 9000 2,3T -Litt futt.. -86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 8, 2003 Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 litt tikking er jo normalt, men er det denne plastskruen så er den enkel å bytte! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg