Gå til innhold

Hvilke deler er lurt å bytte..??

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Skal bytte girkasse på bilen min, Audi S4, og da lurer jeg på om det er lager/simmeringer og evt andre ting det kan være lurt å bytte i samme slengen..

Skal bytte bakdif, mellom- og drivakslinger forann også, så om det er noe på disse som bør byttes, så hadde det vært fint å vite.. :)

Det jeg tenker å bytte, er simmering på veiva, bak clutchen, simmeringer på bakdiffen ut mot drivakslinger og kanskje simmeringer på girkassa, om det er noen..

Kom med tips og råd, takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte girkasse på bilen min, Audi S4, og da lurer jeg på om det er lager/simmeringer og evt andre ting det kan være lurt å bytte i samme slengen..

Skal bytte bakdif, mellom- og drivakslinger forann også, så om det er noe på disse som bør byttes, så hadde det vært fint å vite.. :)

Det jeg tenker å bytte, er simmering på veiva, bak clutchen, simmeringer på bakdiffen ut mot drivakslinger og kanskje simmeringer på girkassa, om det er noen..

Kom med tips og råd, takk.. :)

Du kan sikkert også bytte utløserlager :thumb

1984 Ford Granada 2.0 L Jubileum

1994 Audi S4 Quattro 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass..?? Er det bra greier da..?? Har fått inntrykk av av Biltema er billig, og at det er en grunn til det..

Jeg sier ikke at Biltema er dårlig, men man får som regel hva man betaler for..

Nå skal det også sies at Møller sine delepriser er grusomme mot hva de er i andre land, så de må tjene noe grusomt på delene sine..

Eneste jeg vet som har stivere priser er Norsk Bildelsenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmene til C4 fra Biltema er av bra kvalitet. Er flere på http://www.nordicaudi.com og i http://www.vwaudi-club.no som nå har kjørt nærmere 100000 km og ikke opplevd noen problemer.

Jeg monterte selv nye bærearmer fra Biltema i sommer og passform var 100%.

Mekonomen og meca tror jeg tar ca 1500 pr. stk. for samme deler.

Dette hørtes meget interessant ut.. :)

Mulig jeg kan prøve Biltema neste gang da..??

Du kan jo kjøpe mange bærearmer på Biltema for samme prisen så..

Sjekket på NBS sine sider, og er samme delenr på 100 og S4, så det skal jo funke fint..

Var forøvrig 1400,- pr stk der så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider