Gå til innhold

Forsikring: Delkasko/kasko

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

tenkte jeg ville forhøre meg litt om hva slags forsikring dere har på bilene deres.

Vurderer kjøp av bil til rundt 100k nå, da vil jeg helst ha fullkasko i mitt navn, slik at jeg kan tjene opp litt bonus. Samtidig ønsker jeg litt motor selvfølgelig.

Har sett på audi a4 1.8t, 17k i forskring på meg, fullkasko, 12k km, 21 år. 20% bonus. Synes forsåvidt det ikke er så galt, men er allikavel mye penger til kun forsikring. Så har vurdert kun delkasko, som endte på en pris av 6700kr.

Så om dere kan skrive det slik punktvis som vist under, haddet det vært flott :)

- Type bil

- Verdi på bilen

- Forskrings type

- Kjørelengde

- Alder

- Bonus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort et søk nå, fant noen få trader alá min.

Men jeg prøver her å få sammenlignet verdi på bil og om dere har delkasko/kasko også. Er litt i tvil om jeg skal satse på delkasko iom at jeg sparer 10k iåret på det, er det andre som tar denne "risken" på bil til rundt 100k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du under 70% bonus taper du 40% hvis du må bruke forsikringa. Dvs. at du bruker fire år mer på å nå full bonus. For min del blir det ca. 50.000 kr ekstra i forsikring de neste 10 år.

Jeg har derfor ikke hatt kasko før nå som jeg har en bil til 160k. Betaler bare 7500kr for en Volvo 850 R med 60% bonus da så :D

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 21år, 2003 hyundai coupe, 12000km, 40% og 8900 i året..

Har du gjeld må du nesten ha kasko,men som økonomi toppene osv sier er det ikke lønnsomt i det lange løp med kasko på biler til "kun" 100000,- selv om det er en sikkerhet.. Jeg har ihvertfall alltid tatt meg råd til det..

F.eks du har delkasko.. Er ute for en ulykke,der det er tvil om hvem som er skyld.. det trekker ut og man må gå lenge uten bil(om man mener man ikke er skyld og vil ha den rep.)

hadde du da hatt kasko hadde bilen blitt fikset(eller kond og du fått penger) og så hadde dem tatt skyld spm.. en kollega som har opplevd begge her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider