JuB Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Hei, tenkte jeg ville forhøre meg litt om hva slags forsikring dere har på bilene deres. Vurderer kjøp av bil til rundt 100k nå, da vil jeg helst ha fullkasko i mitt navn, slik at jeg kan tjene opp litt bonus. Samtidig ønsker jeg litt motor selvfølgelig. Har sett på audi a4 1.8t, 17k i forskring på meg, fullkasko, 12k km, 21 år. 20% bonus. Synes forsåvidt det ikke er så galt, men er allikavel mye penger til kun forsikring. Så har vurdert kun delkasko, som endte på en pris av 6700kr. Så om dere kan skrive det slik punktvis som vist under, haddet det vært flott :) - Type bil - Verdi på bilen - Forskrings type - Kjørelengde - Alder - Bonus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 hvis du tar deg et søk, så finner du en del tråder av samme slaget er ingen vits å ha 100 like tråder med det samme i! bare til info Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har gjort et søk nå, fant noen få trader alá min. Men jeg prøver her å få sammenlignet verdi på bil og om dere har delkasko/kasko også. Er litt i tvil om jeg skal satse på delkasko iom at jeg sparer 10k iåret på det, er det andre som tar denne "risken" på bil til rundt 100k? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har du under 70% bonus taper du 40% hvis du må bruke forsikringa. Dvs. at du bruker fire år mer på å nå full bonus. For min del blir det ca. 50.000 kr ekstra i forsikring de neste 10 år. Jeg har derfor ikke hatt kasko før nå som jeg har en bil til 160k. Betaler bare 7500kr for en Volvo 850 R med 60% bonus da så :D Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusalexander Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Man taper ikke mer enn 30% om man vil bruke forsikringa... Jeg betaler ca 16.000 kr. i året, med 20% bonus på en 2002 Chrysler Sebring. Av dette er 8464 kr. selve kaskoforsikringen. Men det er verdt det den dagen uhellet er ute, synes jeg :) Edit: Glemte å oppgi alder. Er 21 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 er 21år, 2003 hyundai coupe, 12000km, 40% og 8900 i året.. Har du gjeld må du nesten ha kasko,men som økonomi toppene osv sier er det ikke lønnsomt i det lange løp med kasko på biler til "kun" 100000,- selv om det er en sikkerhet.. Jeg har ihvertfall alltid tatt meg råd til det.. F.eks du har delkasko.. Er ute for en ulykke,der det er tvil om hvem som er skyld.. det trekker ut og man må gå lenge uten bil(om man mener man ikke er skyld og vil ha den rep.) hadde du da hatt kasko hadde bilen blitt fikset(eller kond og du fått penger) og så hadde dem tatt skyld spm.. en kollega som har opplevd begge her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har full pakke på min, og betaler litt under 7000 :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Hvis du kjører pent, velg delkasko. Hvis du liker å trå litt ekstra på gasspedalen, velg kasko. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Er 21 år, har ikke forsikring på meg. Men med 75% bonus og delkasko med ubegrenset km betaler jeg 4500kr i året. audi s2 coupe verdi? tja 150k kanskje Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg