Mikaelbs Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg har en vectra b 1.7 turbo diesel. Er det noen form for ladetrykk justering på denne? Eller må jeg kjøpe turbo kit(uten turbo i første omgang) for å kunne justere, eller er dette bare helt høl i hue med tanke på at dette er den minste turboen jeg har sett på bil og at turboen kanskje er tilpasset slik at den ikke yter for mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Går vell ann å skru opp dieseltrykket litt. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyaa Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 har sett litt på denne i den tiden jeg vurderte en 1.7 : http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?t=77961 Siter Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelbs Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Går vell ann å skru opp dieseltrykket litt. Det er allerede gjort av et firma for den forrige eieren. Sprek til å være 1.7td. Prøvde vanlig vectra 1.7 td, det var som natt og dag. MEN, syns min fortsatt er lat med sin anntatte 100hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyaa Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Har du sett gjennom det som var i den guiden jeg postet link til ? Les gjennom der, ser ut som de klarer å få bra futt ut av motorene. Siter Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelbs Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Har du sett gjennom det som var i den guiden jeg postet link til ?Les gjennom der, ser ut som de klarer å få bra futt ut av motorene. Den der er ikke til motoren min. Har ikke isuzu motor. Men subaru motor. En opel ekspert(sa iallefall at han var det) sa følgende: Motoren som er produsert av opel/isuzu er ikke bra i det hele tatt, så jeg håper for din del at du har svart topp deksel på din, da er det en subaru produsert motor. Han viste meg i et opel blad hvordan man kunne lese av chassi nummeret og finne ut hvilken motor produsent det er på bilen. Stemte godt med det han sa, og jeg nevnte denne nett siden med tuning av isuzu motor, og han fikk linken og sendte meg melding og sa: dette er galskap. Da bytter du motor heller sa han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Din såkalte ekspert går antakelig på sterke narkotiske stoffer. En Opel med Subaru-motor? Subaru produserer jo ikke dieselmotorer en gang! Isuzu-motorene er knallbra. Holdbare til tusen. GM-dieselmotorene fra nittitallet har dårlig holdbarhet. Har motoren din et svart deksel med TURBO i rød skrift på? I så fall har du godmotoren laget av Isuzu, og vi kan gå videre til neste steg. Det som må gjøres, er å koble en trykkregulator mellom turboen og aktuatoren (wastegaten). Ved å senke trykket i aktuatoren later vi som om turbotrykket er lavere enn det egentlig er, og wastegaten holder stengt litt til. I bildet under ser vi slangen som trykkregulatoren skal inn på. Det er den tynne slangen til høyre, med slangeklemma litt demontert. Slangen som kommer fra luftfilteret er demontert, for added visibility (hva blir dette på norsk ...). Trykkregulatoren (eng. boost valve) kan kjøpes på E-bay eller et annet sted. Slangen i bildet over kappes i to, og trykkregulatoren settes i midten. Eventuelt kjøper ny, litt lenger slange. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Nå er det lenge siden denne tråden vart skreven så det er kanskje dumt å rippe opp i den, men det norske fagordet for boost valve er trykkbegrensningsventil. Den holder stengt inntil innløpstrykket når innstilt trykk, da åpner den mot utløpet (som er koblet mot wastegateakkumulator i dette tilfellet). En trykkregulator føler på utløpstrykket og skal holde det oppe på innstilt nivå, noe som kun fører til begrenset åpning av wastegate og ikke til begrensing av trykk. Noe som kan gå fryktelig galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.