Gå til innhold

Stilling av gasser! > akselerasjons pumpe!

Ranger emnet


golfken

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1.6 gasser som jeg har stilt litt på her og der . har stilt akselerasjons pumpen helt på bånn ( - ) og co og tenning der etter. og merker ingenting forskjell på bånndrag eller fart. Hvor lønner det seg og stille akselerasjons pumpen ? midt på treet ? helt på topp ? jeg er usikkert på hvor mange grader fortenning jeg har, iogmed at jeg har tatt det etter øret og test kjøring :D

Bilen sviver helt perfekt uten noe jaging på turtall etc... Jeg har nå kjørt 56 mil av 50 L eller er det 55 L med reserve ? jeg er nede på det røde merket. virker som den får for mye suppe ? enda akselerasjons pumpen ( matingen ) er stilt helt ned og CO stilt der etter, jeg har en CO på 3.66

 

 

Må legge til at jeg har lest her etter mye søking : at CO skruen skal være helt i bånn og der etter ca 4 runder ut igjen da skal den svive høyest på turtall. i midt tilfelle er det slik at jeg har skruen lengre ute enn 4 runder. min står tilnærmet midten :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noe å komme med her ? sliter med litt mye pusting av gasseren, kommer en del bensin lukt og avgassen lukter uforbrent bensin :D

 

 

Dette kan komme av andre ting enn bare forgasser innstillingene;

F,eks: For høyt flotørnivå i forgasseren, utett pakning til innsug osv..

Sistnevnte er veldig lett å sjekke, fjern luftfilter osv slik at du ser ned der innsugsmanifolden går inn til toppen, la motoren gå på tomgang mens du heller vann over manifolden, hvis turtallet forandrer seg har du en dårlig pakning;)

 

Fikk denne diagnosen da jeg var på forgasserverksted med min, anbefaler deg å ta deg en tur til et slikt verksted,var helt klart verd de 900.- jeg betalte for justering av forgasser og tenning...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal teste dette med å helle vann over innsugsmanifoilden. Jeg har drevet på og justere gasseren skiftet plugger til skikkelig plugger :D ikke biltema sine equiline skit til 17 kr pluggen. Jeg har stilt akselerasjons pumpen helt på topp nå og stilt COen og tenningen, og iogmed at jeg ikke får stilt tenningen skikkelig grunnet at jeg ikke finner merkene på svinghjulet :P ( kan være veivhjulet så ikke er helt i pos ? ) så sliter jeg nå asso med at den får ALT for mager blanding ? det er bare sot på elektroden mens insulatoren er helt hvit ? dette tror jeg skyldes tenningen ? ogmed at gasserens CO skal være helt ok nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal teste dette med å helle vann over innsugsmanifoilden. Jeg har drevet på og justere gasseren skiftet plugger til skikkelig plugger :D ikke biltema sine equiline skit til 17 kr pluggen. Jeg har stilt akselerasjons pumpen helt på topp nå og stilt COen og tenningen, og iogmed at jeg ikke får stilt tenningen skikkelig grunnet at jeg ikke finner merkene på svinghjulet :P ( kan være veivhjulet så ikke er helt i pos ? ) så sliter jeg nå asso med at den får ALT for mager blanding ? det er bare sot på elektroden mens insulatoren er helt hvit ? dette tror jeg skyldes tenningen ? ogmed at gasserens CO skal være helt ok nå.

 

Hvordan vet du at Co er korrekt? Har du måleapparat?

Det står detaljerte beskrivelser av 2E2 forgasseren i Haynes boka, kjøp den du...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå ja haynes har jeg hatt i mange og mnder :D COen min er 3.66 jeg har Co apparat :P så coen bryr jeg meg lite om. Jeg fant ut at vist jeg tok ut hele pluggen i kassen da kunne jeg se merkene på kassen vs svinghjulet :) nå er det bare ny lampe til stroboskoplampen min så blir det saker. men den suger Ingenting falsk luft. har sprayet masse med forgasserrens spray over hele innsugsmanifoilden litt over vacum slangene ingen antydning til å ta inn noe falskluft. Det er helst denne Akselerasjonspumpen som er mitt spørsmål. Hvilken funksjon har denne annet enn å styre bensinmengden ? det er ingen forskjell på forbruket mellom minst (- ) og max (+) på pumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår