Gå til innhold

Kenneth_S4 - Audi S4 - Fra automat til manuell

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd med bilder og forklaringer fra denne prossessen, slik at den kan være lærerik for andre som kanskje vil gjøre det samme..

Bilder av selve prossessen vil komme etterhvert som den blir påbegynt..

Akkurat nå er det kun selve girkassa jeg mangler, så får håpe jeg får spart noen kroner til den.. :)

Liste over deler jeg har kjøpt, samt priser:

• Svinghjul og clutch.. 500,-
  • Drivakslinger forann.. 500,-
  • Mellomaksling.. 500,-
  • Bakdif.. 1000,-
  • Pedalsett inkl clutch mastersylinder.. 1000,-
  • Girstang med fester og mansjett.. 500,-

Liste over deler jeg mangler:

• 5- eler 6-trinns gikasse med overføringer..

Alle disse tingene er ting du må ha, da utvekslinger og lengder på aksler er forskjellig fra automat til manuell..

Utover listen, er det kun to elektriske koblinger, og en mekanisk forandring, som må gjøres, og det er ryggelys, startsperre og litt skjæring av hull til girspak, samt borre to hull..

Alle tips til ting jeg bør gjøre når jeg likevell har delene løse mottas med takk..

Da jeg ikke har begynnt prossessen, har jeg ikke bilder av det, men legger ut bilder av bilen før og etter styling og lakk.. :)

Før:

Audi%20S4%203.JPG

Etter:

Audi%20S4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt! Ser itte mange som bygger om fra tomat til manuell! Stå på!

Mulig jeg får bøttevis med kritikk mot meg nå men je tar sjansen! Åffer itte beholde den originale fronten? Den er da vel mye penere enn engangsgrillnettingen? Eller skar du ha plass tell en grei intercooler der etterhvert?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat er fint så lenge det virker, men f.. så dyrt når det blir ødelagt..

En ny manuellkasse får du jo fra 3000,- og opp så..

Jeg synes denne fronten er finere.. :) Men ja, jeg må nok ha større intercooler snart, og da er denne fronten ideel.. Men skal få lakket nettingen svart, i første omgang, ser nok litt bedre ut da.. Planen er å få tak i annen netting å ha i, har sett non som har svart meget grovmøstret, den likte jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler dette asss!:D

Men de grillene. Eller edn grillen du har ser ikke helt bra ut :)

Grillen er akkurat sånn som den skal være..!! Helt til jeg finner noe som er bedre, og helst ingen (dvs få) andre har.. :)

Husk å trykke på bildene, og forstørre de helt opp, hvis ikke ser grillen rar ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har netting ja. Og diverse andre bilrekvisita butikker. På Norskbildelesenter har de hvertfall rs4 netting. Åsså må du få i noen lys i fangeren da, tenker på slike små runde.

Lys i fangeren..?? Hmm.. Hadde jeg hatt Volvo så.. :p Jeg hadde lys der, men tok de vekk, synes ikke det er noe kult.. Er jo "alle" som har det uansett så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider