Gå til innhold

Kenneth_S4 - Audi S4 - Fra automat til manuell

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

• 6-trinns gikasse med overføringer og spak..

Nå har jeg ikke en døyt peiling på audi, men dette er kanskje noe du mangler

nye svinhjulsbolter

nålelager (eller hva det heter, i enden på veiva)

bolter til trykkplata (kanskje ikke nødvendig å bytte om du har fra før?)

div rør til clutchen

Lykke til! Er helt enig i at automat er gull, så lenge det funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye svinghjulsbolter er på lista.. :)

Nålelageret her sitter ikke i veiva, men i svinghjulet, men bør sikkert byttes ja..

Bolter til trykkplata ser jeg for meg er "standard" bolter, kanskje med locktite, så dette har vi på jobb..

Rør til clutchen skal jeg få tak i nye, det er jo ikke så dyrt uansett..

Automat er konge om du kjører originalt, og det funker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nålelageret mitt sitter i enden på veiva... Og det er ikke sikkert du har rett lager der fra før, siden du har automat. Converteren er skrudd rett i startkransen og har ikke samme behovet for opplagring i veiva som inngående aksling på ei manuellkasse.

Men husk at jeg ikke kan en døyt om audi, så det kan jo være feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dreiebenk på jobb, og måleklokke for å sjekke kast.. Tenkte jeg skulle prøve å spenne det opp å se hvor lite kast jeg fikk, om du skjønner.. Lærte en gang at det bør være 2 hundredeler eller mindre, da skal det gå greit.. Og da dreier jeg evt til ripene er borte.. Håper jeg slipper med mindre enn en mm i så fall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider