Gå til innhold

Hva trenger man for å bygge om fra Jetronic 2.2 til 2.4?

Ranger emnet


Apoc_

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på hva man trenger for å bygge om fra Bosch Jetronic 2.2 til 2.4?

 

Ny styreboks, ny LMM?

 

 

Mvh.

Apoc_

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep, absolutt alt på LH 2.2 må byttes... det er et helt annet sprut egentlig...selv om de bærer samme "navn".

 

T.o.m dyser kan måtte byttes ut, avhenger av om du har Lav eller Høy-ohms dyser på 2.2 sprutet.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep, absolutt alt på LH 2.2 må byttes... det er et helt annet sprut egentlig...selv om de bærer samme "navn".

 

T.o.m dyser kan måtte byttes ut, avhenger av om du har Lav eller Høy-ohms dyser på 2.2 sprutet.

 

det kommer jo an på åssen hjerne han skal bruke og da, vi hadde jo ikke lav ohm på F'ene våre, men ja regner med det er FT han skal igang med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo an på åssen hjerne han skal bruke og da, vi hadde jo ikke lav ohm på F'ene våre, men ja regner med det er FT han skal igang med

 

Trukke F-motoren vår kom med lh 2.2 faktisk.... ingen F-motorer jeg har sett har hatt annet enn LH 2.4 hvertfal... før dette gikk det jo i B230"E" injection.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan man se at det er LH2.2 eller LH2.4 på min -90 B230F? på min boks har jeg bare skimta "jetronic" uten å ha kikka noe nærmere da...

 

 

sjekk nummeret på luftmassemålern..lh2,4 har sluttnummer på 016...

 

lh 2,2 har sluttnummer 007?eller? og har justeringsskrue på siden av kontakten noe som lh2,4 ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk nummeret på luftmassemålern..lh2,4 har sluttnummer på 016...

 

lh 2,2 har sluttnummer 007?eller? og har justeringsskrue på siden av kontakten noe som lh2,4 ikke har.

 

Da har jeg LH2.4. LMM slutter på ...016 og ingen justering. Bare å putte en FT rett oppi da ? :D

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår