Gå til innhold

godkjenning av turbo motor i 240

Ranger emnet

aremme

Anbefalte innlegg

tenkte å lage en tråd om dagen min på BT:)

Var på bt kl 12 i dag for å godkjenne ombygging til turbo:)

sist gang eg var inn Oktober 2005 hadde eg so mye problemer å få den godkjent:(

men da hadde eg kun dei dokumenta en finner på nettet ang ombygging.

så tok meg en telefon til Torp på volvo norge og fekk et skriv av han med vin-nummer på og det som står om ombygging i den greia på nettet:)

var en sur gammal grinette gubbe der:(

så var eg inne i dag.

15 min tok det, han såg bare så vidt over under huven og spurte meg om hvor mye hk eg trudde der var:) har da en B230AT med intercooler så sa eg tror der er en plass mellom 145 og 160 hk, så var det inn på kontoret der og skrive litt på forskjellige papirer:)

i dag var der en kjekk kar i midten av 40 åra der, ganske hygelig kar.

lammen godt dei bytter ut desse orginalane på BT:D

så no er tralla godkjent med turbo i vognkort:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gratulerer =) Går for tida og ser etter en komplett turbo(FT) selv, får lønn i slutten av mnd, og da blir det tur til sverige. Men jeg presterer bare å finne et par, og den ene er ikke komplett en gang =(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer!

takker:D

Gratulerer =) Går for tida og ser etter en komplett turbo(FT) selv, får lønn i slutten av mnd, og da blir det tur til sverige. Men jeg presterer bare å finne et par, og den ene er ikke komplett en gang =(

du finner deg sikkert en motor:D bare å bruke litt tid på å leite, å ikkje ha hastverk

Grattis:D

Drømmer om turbo selv.

er bare å kjøpe seg en turbo motor det, kjøp deg da en ET/FT/FK:D

for all del ikkje gå for gasser turbo om du ikkje har tenkt å bruke penger på bensin:D

skal sjølv ha ned i en B230ET:D

no er jo bilen godkjent med turbo så da skal eg dytte den ned i:D

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel spesifisert at bilen din er godkjent med b230at?

nei trur ikkje det er spesifisert b230at i det dokumentet:) men om det gjør det, tror du dei på bt har peiling på forskjell på at/et/ft/fk da?

turbo er vell turb for dei:D

i dokumentet står det vin-nummeret på bilen oxo dette:

Kode YV1 D2 -Motorefekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset.

Monterest det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttest effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm).

kan sjå om eg finner den her, trur eg har skanna den inn:)

Ja, hva står i vognkortet? Hadde vært morro om du kunne scannet in vognkortet, så vi kunne sett!

bilr en copy av det som eg fekk inn på bt det da:D er svart kvitt, får det nye i posten i løpe av neste veke, men kan skanne inn lappen eg fekk oxo:)

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om biler som har f.eks "Godkjent med 2,3 turbo", ingen motorkode (mulig det sto "Volvo 2,3", ingen hestekrefter oppgitt.. Life is good :P

Drømmevognkort: "Godkjent med Volvo Turbo Intercooler, senket, større hjul" ;)

Men for å være seriøs, så vet de, eller finner fort ut av, hvilken type motor du har stemplet. Og så vidt eg har forstått, skriver de inn noe som "Godkjent med b230at turbo (noe teit sånn der), 145 hester".. Skal være nøyaktig

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om biler som har f.eks "Godkjent med 2,3 turbo", ingen motorkode (mulig det sto "Volvo 2,3", ingen hestekrefter oppgitt.. Life is good :P

Drømmevognkort: "Godkjent med Volvo Turbo Intercooler, senket, større hjul" ;)

Men for å være seriøs, så vet de, eller finner fort ut av, hvilken type motor du har stemplet. Og så vidt eg har forstått, skriver de inn noe som "Godkjent med b230at turbo (noe teit sånn der), 145 hester".. Skal være nøyaktig

står b23a på mitt har det liggandes på dataen, skal legge ut når eg har fått lasta opp på photobucket:D

tar no sjansen eg på at det går bra:D

får no sjå ka som står på det nye vognkortet:D

broderen sit står det ikkje noe om motor menså har han 940 da;)

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt vognkort står det bare slagvolum(2316 cm³) og drivstoff, og de sa på BT 24. august at dersom jeg satte inn turbomotor ville det kun bli skrevet at det var blitt satt i turbo så lenge slagvolumet var det samme ;)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider