Gå til innhold

godkjenning av turbo motor i 240

Ranger emnet

aremme

Anbefalte innlegg

På mitt vognkort står det bare slagvolum(2316 cm³) og drivstoff, og de sa på BT 24. august at dersom jeg satte inn turbomotor ville det kun bli skrevet at det var blitt satt i turbo så lenge slagvolumet var det samme ;)

det er da bra:)

skal no bli spennandes å sjå ka som blir ståandes på mitt:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

det er da bra:)

skal no bli spennandes å sjå ka som blir ståandes på mitt:D

så jo i vognkortet du hadde lagt ut at det sto motorvolum 2127ccm ;) menne for ukjente personer ser vell ikke forskjell på en b19 og en b230ft:morph:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jo i vognkortet du hadde lagt ut at det sto motorvolum 2127ccm ;) menne for ukjente personer ser vell ikke forskjell på en b19 og en b230ft:morph:

I midlertidige vognkort følger det med en liten rubrikk som heter "Motoreffekt(kW)", men denne er borte på det egentlige vognkortet til volvo 240.. Så så lenge motoren har samme slagvolum som den forrige, så skal det aldri være nøye om den heter A/K/F/AT/ET/FK/FT. Sånn har jeg lest det, og forstått det..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I midlertidige vognkort følger det med en liten rubrikk som heter "Motoreffekt(kW)", men denne er borte på det egentlige vognkortet til volvo 240.. Så så lenge motoren har samme slagvolum som den forrige, så skal det aldri være nøye om den heter A/K/F/AT/ET/FK/FT. Sånn har jeg lest det, og forstått det..

oki.. det er jo kjekt..

jeg skal nå ta en tur til BT når turboen er kommet i bilen;) starter den opp på søndag (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Moro med sånne ting :) Sleng ut vognkortet så fort du får det!:)

Takker:D

ja skal skanne det inn når eg får det:)

så jo i vognkortet du hadde lagt ut at det sto motorvolum 2127ccm menne for ukjente personer ser vell ikke forskjell på en b19 og en b230ft

ja står so, men det er vell ikkje noe dei forandra på:)

tror ikkje eg heller, at en ukjent person har peiling på forskjellen på dei forskjellige motorane:D

oxo blir jo bilen godkjent med maks effekter opp til 220 hk da, så blir vell effekter dei måler, om dei er i tvil om noe:D

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bare pass på og ha skriv av Torp fra volvo Norge:D da trur eg alt går:)

du leverte søknad før du stakk på visning?

jeg har skrevet søknaden men orker ikke sende den inn før jeg begynner på bilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du leverte søknad før du stakk på visning?

jeg har skrevet søknaden men orker ikke sende den inn før jeg begynner på bilen;)

hehe søknad? det er for noe da? nei gjorde nok ikkje det:D

men er vell enklare å få det godkjennt, når du sender søknad:D

altso eg veit ikkje korleis dei gjør det når en sender inn søknader da men men

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe søknad? det er for noe da? nei gjorde nok ikkje det:D

men er vell enklare å få det godkjennt, når du sender søknad:D

altso eg veit ikkje korleis dei gjør det når en sender inn søknader da men men

jeg skreiv søknad på motorbyttet til b23e men kom aldri så lang at jeg fikk tid å få det i vognkortet.. jeg fikk svar om at dersom det ble gjort slik beskrevet i søknaden hadde de ikke noe å si på det, da jeg henviste til volvo norges papirer, det var bare å bestille time for visning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skreiv søknad på motorbyttet til b23e men kom aldri så lang at jeg fikk tid å få det i vognkortet.. jeg fikk svar om at dersom det ble gjort slik beskrevet i søknaden hadde de ikke noe å si på det, da jeg henviste til volvo norges papirer, det var bare å bestille time for visning..

ja men det er bra da:D

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider