Gå til innhold

Ka trurbo funke best til 300hk?

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

Ja eg forstod deg. Det der skal nok rekke. men eg tenkte litt på han Ealoken. om det var Innovative sine turboer han snakket om, eller e det garret han og snakker om....? Det finns jo mye forskjellig trimming fra merke turbo som feks Turbonetics garret Innovative og Gjerne disse Mitsubishi turboene. Eg bare tenker på Trimm bemerkelsene hans. Sånn ut i fra ka turboer tenker han på.

Dvs turbonetics Har forsovet bare steg 1. 2. og 3 ogsa har de 2 andre benevnelser som eg ikke husker. Du må nok sikkert porte den 531 toppen, vx3 kam e jo alltid et smart valg. og når du monterer Di s60r dysene så vet du sikkert at dyse motstandene må kobles vekk. du bare lager en lask inni pluggen. Det er egentlig det smarteste i tillfelle du kanskje i senere tid skulle bytte til bake til høyoHms dyser. holder selv på med et noe lunde likt prosjekt som deg. Dvs eg går for 400 hk. Mye vil ha mer vet du. har en turbo fra turbonetics med 50 compressor hus inn og med 63 eksos hus. Men alt avhenger jo litt ut i fra kordan turboen din er satt opp. En T4/T3 turbo kan jo levere alt mellom 200 og opp til 500 hk. Min Turbo skulle levere mellom 350 og 420 hk då igjen litt ut i fra ka topp eg kjørte på bilen. No e planen min å ha 16V topp og han tok utgpunkt i 8V topp. Eg kommer nokk sikkert ikke til å bruke di s60r dysene. Men de e så pen på hyllen så de blir ståenes der en stund til.

Så eg bare lurte på ka Turboer han snakket om. Må få se bilder av prosjektet ditt. Godt du tar opp dette med størelser av turboer. Eg vet at 19t e e bra turbo. men alt e jo ut i fra ka du betaler for turboen. SPM har jo t4/T3 turbo med 360 graders lager til 5400. E egentlig ikke så gale pris. Men det står ikke nevnt ka trimming som e på turboen. Ka grader det er på skovlene på impellerene. Eg har sikkert mye feil i dette. Så da må noen gripe meg og rette. For eg og vil lære litt. Men det er no sånn eg e blitt fortalt det.

Der var ein bra post, takk!Ja skal porta toppen.Men er ikkje sikker på når det blir.Og er ikkje sikker på kor masse eg skal ta endå. Men det finne eg sikker ut av når eg kjeme til det. Og det med att motstrandane til dysene må koblast vekk det veit eg. Men bra att du seie i frå! Hadde ikkje planar om eg ha så masse hk i bilen min eg heller. Hadde først berre planar om eg ha ein orginal b230a motor. Men så fant eg ut att eg kunne kjøpa ein b230at motor.

Men det var jo ikkje så masse trim til at motorane så no blei det innkjøp av ein B230ft motor. Hadde berre planar om eg ha chip,effanlegg og litt små ting.

Men nå er det oppi 300hk. Jaja berre koslig og bruka penger.Gidde ikkje ha over 300hk for då må eg jo ha nytt sput og det har eg ikkje penger til!

Men den garrett turboen som han fyren hadde var jo heilt ny.Og den passa vist bra til ca 300. Og på den var det jo intern wastegate så eg sleppe og stressa med det. Så kanskje eg berre kjøpe den. Eg får tenka litt på saken.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nettopp snakket med KRB, Turbo med garranti, 10 000 kr, da med moms inkludert.

porting til 46 \ 40 ventiler, ca 10 000 kr.

Jeg snakker om Turbonetics turboer, da dette er det han fører.

jeg har som deg frode ikke all verdens peil på dette og man må prøve for å feile. jeg skal bruke nettopp 10k på toppen for at den skal kunne brukes på mitt neste prosjekt. 450 hk.

men jeg skal snakke vidre med noen folk senere, så skal legge ut det jeg får vite.

Så jævlig for ein turbo. Må nå vera god kvalitet og då!

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster såpass for en bra turbo :) Den dritten som SPM selger for en billig penge, er noe sånn Kina møkk. Aksler som knekker osv. Hold deg unna disse

Godt du sa dette her. Endelig fikk eg svar av en som kunne si litt om denne turboen. For dette har eg lurt på lenge. Eg var skeptisk til den så eg kjøpte en turbonetics T4/T3 forde eg vet at det er turbo med godt rykte og kvalitet.

Rart at spm som har et såpass godt rykte på seg fra før av med tanke på staker og stempler som han selger skal være i såpass bra kvalitet, at han da tør å "risikere" navnet og ryktet sitt på noe sånt. men da vet eg at eg gjorde rett i å kjøpe turbonetics Av KRB. det er folk som har peiling på volvo og trimming generelt.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk da på teknisk hjelp, garranti,

Var inne på den tanken eg og. Men får den for ein veldig bra pris. Men er jo kjedlig vist det går til helvette. Men er det ofta det er problemer med kvalitts turboer då?

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt meir info om turboen og:

Garrett T04B Turbo with a T3 flange (will fit 280/300ZXT) Oil-cooled center section Compressor is a 60 A/R with an S-Trim Wheel The Trubine is a T3 housing .84 A/R with a P-Trim Wheel. This turbo will flow 530 CFM @ 25 psi.

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du sa dette her. Endelig fikk eg svar av en som kunne si litt om denne turboen. For dette har eg lurt på lenge. Eg var skeptisk til den så eg kjøpte en turbonetics T4/T3 forde eg vet at det er turbo med godt rykte og kvalitet.

Rart at spm som har et såpass godt rykte på seg fra før av med tanke på staker og stempler som han selger skal være i såpass bra kvalitet, at han da tør å "risikere" navnet og ryktet sitt på noe sånt. men da vet eg at eg gjorde rett i å kjøpe turbonetics Av KRB. det er folk som har peiling på volvo og trimming generelt.

SPM har ikke bare bra greier. Rådene som han selger har ved noen tilfeller ryki tvers av uten forklaring.

Rådet mitt er å kjøpe kvalitet. Ikke spare seg til fant ved å kjøpe noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt meir info om turboen og:

Garrett T04B Turbo with a T3 flange (will fit 280/300ZXT) Oil-cooled center section Compressor is a 60 A/R with an S-Trim Wheel The Trubine is a T3 housing .84 A/R with a P-Trim Wheel. This turbo will flow 530 CFM @ 25 psi.

63 eksoshus bør du ha for å unngå for mye lag på turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tenkt å kjøpe den gt3071R turboen etterhvert.. men er ute etter en jeg kan brukke i mellomtia til rundt 300 hk til 3000-4000 kr klassen.. har prøvd flere ganger men får ikke no onkli svar.. er det noen som vet om en brukbar turbo til dette formålet.. har titta på kkk 26/28, k 26, 19 t.. er noen av disse brukbare eller er det no annet som er brukbart?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker lang tid på å bygge opp trykk :)

aha...var ikkje verre enn det nei. Men det er A/R 63 som passe best til 300hk?

Trur det er ein av dei to turboane her eg kan kjøpa, er ikkje sikker på kem av dei då. Men du kan jo ha ka A/R du vil der. Så eg må prøva og finna ut ka A/R denna turboen som eg kanskje skal kjøpa har eg då.

http://www.blaastperformance.com/index.php?p=t3t04bv

http://www.blaastperformance.com/index.php?p=t31t04bv

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider