Gå til innhold

ta av mellomaksel og skifte støtlager

Ranger emnet

v740b230f

Anbefalte innlegg

hei..

stressa her en dag for jeg skulle skru av mellomakselen for å skifte den gummiholderen eller hva man kaller det på mellomakselen (den som holder mellomakselen oppe og sørger for at det ikke skal vibrere, støtlager?)

men jeg fatter ikke hvordan jeg skal ta det gamle av og det nye på...? det lageret har akkurat like stor diamerer som akselen, men der skruene er fester er jo diameteren mye større. de jeg har snakket med sier sagt at jeg ikke skal splitte akselen, men jeg ser ikke andre muligheter.. noen råd?

hilsen Roger;D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

har en følelse om at jeg må splitte akselen for å få av den gamle dingsen og sette på den nye pga forskjellige størrelser på hull osv...

men er det bare å skru ned akselen og dra i begge ender til de er delt eller er det verren enn om så?

jeg kunne ikke se noen skruer eller noe så jeg bare anntar at det er å dra i vei....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, den deles av egen vekt..så om du holder den i ene leddet renner det andre av.. som sagt, og du merker (helst to plasser merk med strek, og skriv "1" og "2" ved de forskjellige streken, så er du sikker på at den ikke går ut av balanse)

skal kikke i haynes boka og se om det står noe der, men kan ikke tenke meg at det er noe annet enn å bare dra av det gamle lageret, men kan godt være at du må ty til (thohandsli's) VVV - vilje,vold & vaselin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey grabbar!

internett jekk tok kvelden i går så eg har ikkje fått skreve svar før nu. eg har heller ikkje fått sett någe mer på d greiene eg stresse med. men eg har vært å kjøpt litt verktøy sånn at eg kan bjunna å mekka;D håplaust å mekka med drittverktøy... å så har eg kjøpt et par andre ting så ska skiftas. tenke meg at eg lage ein tråd om bilen min snart så kan alle se ka så blir jort fremover.

Mange planer;D

Trond D: nei eg har ikkje d, men eg sko ønske!:p eg vett ikkje ka felgene mine hette, men du har sikkert sett den... har kjørt over heila stavanger! hehe:) men hvis du vett om någen så ska selga så hola!

Roger:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det blir ubalanse når man deler den, hva skal man da gjøre om den har blitt delt uten å satt i hop på samme måten igjen?

Har en mistanke om at min er delt uten å bli montert likt sammen.. Det vibrerer når jeg akslererer på et vist turtall..

Må man sende inn hele mellomakslingen å få den balansert på nytt?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det blir ubalanse når man deler den, hva skal man da gjøre om den har blitt delt uten å satt i hop på samme måten igjen?

Har en mistanke om at min er delt uten å bli montert likt sammen.. Det vibrerer når jeg akslererer på et vist turtall..

Må man sende inn hele mellomakslingen å få den balansert på nytt?

kan godt bare være at det lageret har tatt kveld hos deg og.. men løs opp boltene på kassen og mellomakslingen, og sett det sammen igjen..ofte at det bare er litt skeivt montert, selv om det er laget slik at det ikke skal gå an..

men roger, gjør som jeg sa med merking å sånn, del akslingen, så skal det gå an å trakke lageret rett av..sitter sikkert rimelig greit, men det går av.. husker ikke helt nå i farten men det sto noe om noen ringer du skulle ta vare på, så pass på å ikke mist noen deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey.

ja bare lag ein tegning du! eller bilde eller ka som helst så eg vett ka eg ska gjør. vett ikkje ka eg komme t å møte på mens eg holde på å mekke å drar ut ting å tang... best å vite sånne ting først!:S

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider