Gå til innhold

Monterte 3" eksos i dag.(Bilder)

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

Bestemte meg for å skifte eksosanlegg i dag , for det gamle gikk i oppløsning.

Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å montere ett 3" anlegg (lage det selv) det er jo 2,5 orginalt så skulle det , bli bra.

Gikk og kjøpte to potter simonz (de minste ) og noe rør , klammere og lagde noe hjemmelagde fester , det kosta ca 1200kr ,

og de i butikken sa at på en turbo motor vil det ikke bråke noe serlig uansett , men jeg synes det ble litt vel mye buldring , og bilen skal inn til eu godkjenning denne mnd...

De i butikken sa at de teller bare over at du har riktig antall potter og at det ikke måles støy lenger ... stemmer det?

 

Jeg har ikke skiftet den forrerste potta enda og ikke downpipen fra turboen heller, tenkte jeg skulle ta det etter at den er eu godkj.

 

Lurer litt på å ta den lille potta og sette forrerst og heller sette en litt større potte på bakerst, vil vel redusere litt bråk det kansje?

 

Noen forslag?

 

exos001-1.jpg

 

exos002.jpg

 

exos003.jpg

 

exos004.jpg

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo riktig så bra ut dette :)

Jeg har 3" anlegg hele veien, med bare 1 lyddemper..

Syns det må være såpass med lyd.. Men dette er da et JT anlegg, har jo dokumentasjon på at lydnivået ikke er over grensa.

Å zinke sveisene langt frem mot motoren, har ingen hensikt.. Da det forsvinner av varmen.. Prøv heller å ha litt hammerrite rundt sveisen, tror det blir bra.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo riktig så bra ut dette :)

Jeg har 3" anlegg hele veien, med bare 1 lyddemper..

Syns det må være såpass med lyd.. Men dette er da et JT anlegg, har jo dokumentasjon på at lydnivået ikke er over grensa.

Å zinke sveisene langt frem mot motoren, har ingen hensikt.. Da det forsvinner av varmen.. Prøv heller å ha litt hammerrite rundt sveisen, tror det blir bra.

 

og du tror sinken forsvinner av varmen? du kan sveise sink utn problem... hvorfor skulle det ikke tåle så mye varme? seff fremme ved flenn mot turbon er det bare å drite i (ingenting duger her) men fra donwnpipe og bak skulle det gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei , takker for svar, joda jeg sinket sveisene godt , brukte deler av opphenget fra det gamle eksosanlegget og sveiste fast i klamrene funka fint.

 

Problemet nå er at det subber nedi over fartshumpene pga klammeret som jeg måtte sette litt på siden , men lurer på å helsveise der istede for klammer , eller gå til rørleggeren å kjøpe powergrip klammer , det brukte jeg på slangene til intercooleren (ser bra ut ;) ) men de bygger ikke så mye.

 

Vurderer faktisk å heve bilen litt framme igjen , den er så lav at det er upraktisk hehe.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i det , hvorfor betale over det dobbelte liksom?

Eksosanlegg er jo bare rør , og på 740en så går de jo rett fram , det eneste en trenger er en kardangbøy.

Skal skifte ut de mest synlige klamrene med powergrip klammere , de ser jo mye bedre ut enn de som kommer i eksos pakkeløsningene også.

 

Skal også investere i en annen endestuss, lurer litt på å bare sette på ett 3" crome rør istede for det jeg har nå.

 

Forresten nå synes jeg ikke lyden er så gæærn lenger heller , det buldrer litt når jeg gir på men.

Hører turboplystringen godt også , så det er helt ok.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår