jbl fan Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 jeg lurer på hva forskjellen på en sierra is ohc er i forhold til en vanlig sierra? Siter Alfa Romeo 156 1.8ts 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Is er jo en "sport" utgave og har da 195/60-14 orginalt... Motormessig er jeg ikke helt sikker. Men IS'en har smidde stempler hvis jeg ikke husker helt feil. Oxo har ISen litt mer behagelige stoler. Annet ratt som er mye bedre enn my av den andre dritten. Så skal det værra en eller annen sports understell på den Girkassa er litt andreledes. Jeg og en kamerat tok drag race. Han med vanlig CL gir kasse, og meg med is kasse. Begge med IS motorer. Og jeg dro ifra på starten. Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 forskjellen ligger vel ikke i girkassa (så lenge begge hadde 5trinns t9 kasse). Is har vel 3.92 i bakakselen. Men smidde stempel? Aldri fått bekreftet noen forskjeller innvendig i motoren. S'en går vel mer på interiør og understell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbl fan Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 ok. takker for svar Siter Alfa Romeo 156 1.8ts 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 fangere og ratt ivertfall :P Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 også har is injection da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Little-O Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 andre blinklys å front med spredere. turteller vinge grøvre eksos 2" mot 1.5" på l injection utveksling diff sperre på noen stabstag bak 1.5 cm lavere sports stoler med bedre sidestøtte anderledes dør trekk mye penere farger grått for det meste grøvre lister på dører å skjerm pluss noen sinnsyke 14"s stål rims av prima kvalitet!:thumb Siter 86 Sierra 2.0 is (R.I.P) 94 Escort stasjonsvogn 1.6 (solgt) 85 Sierra 2.3 gl/2.0is(under deconstruction) 87 Justy j10 (vinterbil) (R.I.P) 99 Passat 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cross-box Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 er ikke smidde stempler på en is? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ikke hørt om smidde stempler... Men noen som veit 100% ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cross-box Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 var ikke det i den is motoren jeg tok fra hverandre nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Er 2" på alle sierra 2,0... og jeg har bare hørt at det er smidde stempler.. skal sjekke opp igjen jeg Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorbjørnW Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Komp'en er hvertfall annerledes, så det kan stemme det at det er "smidde" stempler på is'en ;) Siter "kjør hardt, kjør stil, kjør gubbebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 2.0 HC motorkode: NRA bor: 90,82 slag: 76,95 størrelse: 1993 komp: 9,2:1 hk: 115@5500 Nm 160@4000 Sånn, nå får noen bla opp spesifikasjonene på "IS" motoren. Dette er noen spesifikasjoner på en vanlig 2liters pinto med efi (fra sierra/scorpio). Jeg mener hardnakket at "is" og "i" motorene er klin like, da det ikke er noe som heter 2.0is i motorverdenen. S-en har ikke noe med motoren å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorbjørnW Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 2.0 HCmotorkode: NRA bor: 90,82 slag: 76,95 størrelse: 1993 komp: 9,2:1 hk: 115@5500 Nm 160@4000 Sånn, nå får noen bla opp spesifikasjonene på "IS" motoren. Dette er noen spesifikasjoner på en vanlig 2liters pinto med efi (fra sierra/scorpio). Jeg mener hardnakket at "is" og "i" motorene er klin like, da det ikke er noe som heter 2.0is i motorverdenen. S-en har ikke noe med motoren å gjøre... Den vanlige i-motoren med katalysator og egr-ventil har 100hk og ett helt annet komp.forhold, det er jeg 100% sikker på. Skal se om jeg finner det.. ;) V4A / 41-----------100hk/5100 rpm 8,5:1 Siter "kjør hardt, kjør stil, kjør gubbebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Jeg er også 100% sikker på at ohc med kat og egr har annen komp og lavere effekt. I 1989 fikk du sikkert sierra 2.0is med kat/egr og 100hk. Fordi de måtte imøtekomme de nye kravene om avgassrensing og ikke hadde dohcmotoren klar før året etter. Sammenlign vanlig 2.0i med 2.0i"s" før 89 og se om du finner noen forskjell der da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.