Gå til innhold

forskjellen på is å "vanlig" sierra


jbl fan

Anbefalte innlegg

Is er jo en "sport" utgave og har da 195/60-14 orginalt...

Motormessig er jeg ikke helt sikker. Men IS'en har smidde stempler hvis jeg ikke husker helt feil.

Oxo har ISen litt mer behagelige stoler. Annet ratt som er mye bedre enn my av den andre dritten. Så skal det værra en eller annen sports understell på den

 

Girkassa er litt andreledes.

Jeg og en kamerat tok drag race. Han med vanlig CL gir kasse, og meg med is kasse. Begge med IS motorer. Og jeg dro ifra på starten.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andre blinklys å front med spredere.

turteller

vinge

grøvre eksos 2" mot 1.5" på l

injection

utveksling

diff sperre på noen

stabstag bak

1.5 cm lavere

sports stoler med bedre sidestøtte

anderledes dør trekk

mye penere farger grått for det meste

grøvre lister på dører å skjerm

pluss noen sinnsyke 14"s stål rims av prima kvalitet!:thumb

86 Sierra 2.0 is (R.I.P)

94 Escort stasjonsvogn 1.6 (solgt)

85 Sierra 2.3 gl/2.0is(under deconstruction)

87 Justy j10 (vinterbil) (R.I.P)

99 Passat 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 HC

motorkode: NRA

bor: 90,82

slag: 76,95

størrelse: 1993

komp: 9,2:1

hk: 115@5500

Nm 160@4000

 

Sånn, nå får noen bla opp spesifikasjonene på "IS" motoren. Dette er noen spesifikasjoner på en vanlig 2liters pinto med efi (fra sierra/scorpio). Jeg mener hardnakket at "is" og "i" motorene er klin like, da det ikke er noe som heter 2.0is i motorverdenen. S-en har ikke noe med motoren å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 HC

motorkode: NRA

bor: 90,82

slag: 76,95

størrelse: 1993

komp: 9,2:1

hk: 115@5500

Nm 160@4000

 

Sånn, nå får noen bla opp spesifikasjonene på "IS" motoren. Dette er noen spesifikasjoner på en vanlig 2liters pinto med efi (fra sierra/scorpio). Jeg mener hardnakket at "is" og "i" motorene er klin like, da det ikke er noe som heter 2.0is i motorverdenen. S-en har ikke noe med motoren å gjøre...

 

Den vanlige i-motoren med katalysator og egr-ventil har 100hk og ett helt annet komp.forhold, det er jeg 100% sikker på.

Skal se om jeg finner det.. ;)

 

V4A / 41-----------100hk/5100 rpm 8,5:1

"kjør hardt, kjør stil, kjør gubbebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 100% sikker på at ohc med kat og egr har annen komp og lavere effekt. I 1989 fikk du sikkert sierra 2.0is med kat/egr og 100hk. Fordi de måtte imøtekomme de nye kravene om avgassrensing og ikke hadde dohcmotoren klar før året etter.

 

Sammenlign vanlig 2.0i med 2.0i"s" før 89 og se om du finner noen forskjell der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår