Excaliburz Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 is har IKKE smidde stempler, rådene er forskjellige, som tåler ca 300rpm mer enn på en "vanlig" sierra. Utvekslinga på kassa er lik på både sierra is og L(og alle de andre med type 9 kasse) eneste forskjellen her er at L ble levert med 4trinns(typne N) kasse og is med 5-trinns(type 9). Diffen er det forskjellig utveksling på, da is har 3.92:1 og L har 3.38:1. Kompen på is er 9,20:1 mens på L er den 9,00:1 (vet ikke hvorfor da men). Utseendemessig er det annen frontfanger, kromlistene er borte, annet listverk samt noen andre småting. Også er det vell også verdt å nevne at is ble levert med 115hk/160Nm mot L som ble levert med 105hk/157Nm. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorbjørnW Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Her er det ikke snakk om "L" motoren, kun "i" motoren ;) Der er det 2 motorer med forskjellig komp, det er jeg 100% sikker på ;) Siter "kjør hardt, kjør stil, kjør gubbebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 ja å hva har vi komt frem til a??? har is smidde stempel eller ikje???? Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Jeg er også 100% sikker på at ohc med kat og egr har annen komp og lavere effekt. I 1989 fikk du sikkert sierra 2.0is med kat/egr og 100hk. Fordi de måtte imøtekomme de nye kravene om avgassrensing og ikke hadde dohcmotoren klar før året etter. Sammenlign vanlig 2.0i med 2.0i"s" før 89 og se om du finner noen forskjell der da... Før 87` var det kun iS som hadde innsprut.. Bortsett fra vingebilen da.. Etter 87` var det lett blanding av åssen motor som satt i bilene, gasser var vanlig, iS ble vel solgt frem til 89 hvor doch tok over.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 ja å hva har vi komt frem til a??? har is smidde stempel eller ikje???? slutt å drøm, den har ikke det Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 slutt å drøm, den har ikke det Smidde eller ikke, det går fint å lade 1bar+ med de over lengre tid så de gjør nytta si di.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Smidde eller ikke, det går fint å lade 1bar+ med de over lengre tid så de gjør nytta si di.. ja den tåle mye,bilen generelt tåler mye.. ELSKER girkassen..den svikta meg aldri:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 ikke smidde stempel.. like stempel og råder i 205 ohc motorene.. De gamle 82-85 hadde annerledes blokk(svakere) andre stempler og råder(svakere) forskjell på topp på is og vanlig forgasser.. mulig det er komp forskjell pga toppen... L kom også med 5tr... har ikke begge 3.64(3.62?) utv bak?1,6 og 1.3 hadde den 3.92utv..2.3l som har lav 3.38 utv.. Ikke glem XR4I.. hadde innsprut.. :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 ikke smidde stempel.. like stempel og råder i 205 ohc motorene.. De gamle 82-85 hadde annerledes blokk(svakere) andre stempler og råder(svakere) forskjell på topp på is og vanlig forgasser.. mulig det er komp forskjell pga toppen... L kom også med 5tr... har ikke begge 3.64(3.62?) utv bak?1,6 og 1.3 hadde den 3.92utv..2.3l som har lav 3.38 utv.. Ikke glem XR4I.. hadde innsprut.. :) 205 blokka er like ja.. Men IS kontra gasser OHC har noen forskjeller: - iS har frest ut spor i toppen til dysene - iS har litt andre smørekanaler, husker ikke i farta, men er bedre smøring på rådelagre på is maskin.. (Har jeg blitt fortalt) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 att is har annen topp vet jeg...Har ett par is topper her.. Kjekt å ha hvis en skal lage seg ny motor..smørekanaler er ikke annerledes.. like lager.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 iS er ikke Sierra i sportutgave men en en liten oppdatering som fangere, en liten spoiler, svart fra listene å ned, instrumenteringa blei sånn som XR4i hadde(kom i 83) men det finnest flere instrument utgaver på Sierra 82 til 86. Interiøret fikk andre fargevalg og andre vanlige stoler. Ford kalte iS'en for en ny Sierra modell. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.