Gå til innhold

Earthquake vs. SoundStream

Ranger emnet

revobaby

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ute etter tårr trykk i min Golf 3, og jeg lurer på hva som vil gi best resultat av Earthquake SubZero serien eller SoundStream SPLX serien?

Hvilke av disse leverer mest SPL og trøkk for pengene?

Takker for svar.

Mvh. Simen

Morten har førstehånds kjennskap til begge elementene så han vet nok hva han snakker om.

Jeg har også mye erfaring med begge og er for det meste enig med han, men bare nyansere det litt.

SubZero har nok et lite overtak på ren lydmessig kvalitet, men krever større kasse enn SPLX for å oppnå det.

SubZero kan nok spille med enda mer trøkk helt nederst (20-30Hz) men blir rundspilt derfra og opp.

I det hele er det en litt urettferdig sammenligning da de to elementene er veldig forskjellige.

Oppsummering:

SubZero: god lydkvalitet i relativt stor kasse, god evne til å flytte luft i de dypere oktaver med mekanisk slaglengde på ca. 10cm.

SPLX: relativt god lydkvalitet i middels stor reflekskasse, lettdreven, kan spille med et enormt trykk fra 35Hz og opp.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

musikksmaken min er litt varierende, men jeg hører for det meste på Rap og Techno. Og det er jo rimelig mye bass i slik type musikk, har stort CV anlegg på rommet så det har jeg lagt merke til :)

Formålet mitt er å virkelig kjenne det rister i kroppen, at lyden er super fin og detaljert er ikke så viktig som at alle hører jeg kommer rullende på 200m avstand :D

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

musikksmaken min er litt varierende, men jeg hører for det meste på Rap og Techno. Og det er jo rimelig mye bass i slik type musikk, har stort CV anlegg på rommet så det har jeg lagt merke til :)

Formålet mitt er å virkelig kjenne det rister i kroppen, at lyden er super fin og detaljert er ikke så viktig som at alle hører jeg kommer rullende på 200m avstand :D

Da tror jeg egentlig Sub Zero er mere egnet for deg

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne tråden. -Har dere noen andre forslag til subber i denne prisklassen/litt lavere? Har egentlig samme formål som revobaby, god lyd som er fin og detajert, men likevel PLENTY med trøkk :)

Hvis du synes jeg skal fjerne dette så bare send meg pm, da fjerner jeg innlegget, men regner med at du også er interessert i andre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne tråden. -Har dere noen andre forslag til subber i denne prisklassen/litt lavere? Har egentlig samme formål som revobaby, god lyd som er fin og detajert, men likevel PLENTY med trøkk :)

Hvis du synes jeg skal fjerne dette så bare send meg pm, da fjerner jeg innlegget, men regner med at du også er interessert i andre forslag.

Neida det går bra det skjønner du....

Men jeg skrev vel egentlig at det IKKE var så viktig at lyden var så fin og detaljert. Har CV på rommet og liker lyden litt rå med MASSE trøkk!!!

Vurdere egentlig CV i bilen også, den nyeste 15" Stroker Pro er rimelig heftig :cool:

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk ut Rfw serien tik Soundstream. :D Er vel noe av det sykeste jeg har hørt til den prisen. Men hver var som med nok effekt :) Tro meg. du blir ikke skuffet

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider