Gå til innhold

Tiltrekkingsmoment - Hjelp!

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Skiftet gearkasse olje på Astroen i kveld. Bånnpanna skal iht Haynes boka skrus fast med 84-120 in-lbs.

Jeg fikk dette til å være pounds force inches som ganges med 0,138 for å få kgm.

Men 11,6-16 kgm er jo dritmye! Omtrent som en hjulbolt! Tror dere ikke at AMATØREN greide å knekke en bolt før jeg skjønte at her var noe HELT feil???

:uhhmmwhat?:

Til alt hell var jeg ikke mer amatør enn at jeg fikk tappen ut igjen med en grisepi** fra Biltema.:boxing

Men hvor mye ER 84-120 in-lbs, egentlig?

er det først gange med 0,083 for å få pounds force feet for deretter å gange med 0,138 for å få kgm?

Da blir svaret i så fall 0,9-1,3kgm som virker litt mer fornuftig. Det er jo tross alt en korkpakning mellom der. Blir vel omtrent det samme som på motorens bånnpanne?

Typisk. Det som skulle være en enkel fredags ettermiddagsjobb tok plutselig hele kvelden. Da jeg kom inn igjen fra garasjen var resten av familien sovnet for lengst. Den sosiale familiefar, liksom (not).:wonder:

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOOL..du er nok ikke førstemann som må ty til en grisepi**..

Gå til ”vridmoment” seksjonen her http://hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv2_s.htm

Så finner du ut at 0,9-1,3 kgm stemmer ganske bra..

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk tenkte jeg på det etterpå, men i "kampens hete", mens det er høyst usikkert om den j*** bolten kom ut igjen i det hele tatt, var ikke kamera det første jeg kom på.

Forøvrig har jeg en prosjekttråd under "prosjekter". Synes vi skal menge oss mest mulig med andre som bygger biler og mc enten det er bobler, Volvoer, BMW'er eller japs. På den måten blir kanskje flere av de unge interesserte i amcars og hotrods også.

Når det gjelder livets utfordinger mer generelt er selv det mest ambisiøse garasjeprosjekt enklere enn et "famlilieprosjekt".

Jeg vil tro større andel familieprosjekter havarerer enn garasjeprosjekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder livets utfordinger mer generelt er selv det mest ambisiøse garasjeprosjekt enklere enn et "famlilieprosjekt".

Jeg vil tro større andel familieprosjekter havarerer enn garasjeprosjekter?

Har nok rett i det…mitt ”familieprosjekt” har akkurat havarert :(

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med familieprosjektene er at når fornuften har fanget en,

man har investert i et nytt, bedre, og mer realistisk prosjekt med færre skjulte feil og mangler,

et hvor en ikke trenger frykte dårlig retting, mye plast og mange lekkasjer;

selv da må en fremdeles betale på det gamle ..

Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt

GearCalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok rett i det…mitt ”familieprosjekt” har akkurat havarert :(

Sorry for å høre det Bowtie. Siden du skriver i hermetegn, var det kanskje ikke unger med i bildet?

SamH:

En eller annen sammenlignet damer med blomster: "De peneste og mest fargerike er ofte de giftigste."

Ikke dermed sagt at man må gå etter de stygge. Men de litt sånn over middels som ikke setter seg selv i verdens sentrum liker jeg veldig godt!

De holder seg gjerne etter at fornuften har tatt en også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider