TheBirg Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har en BMW 520i - 1998 modell. (2.0L. 6 Cyl. 150HK orginalt) Alle vil jo alltids ha mere effekt og jeg også. (siden det er en automat og gubbeaktig, dette visste jeg allerede ved kjøp, men ser jo alltids på mulighetene.) Finnes det noen røvertips der ute for å få litt mere ut av denne motoren ? OG se bort ifra Chip, Luftfilter og eksos. Det vil bli gjort med tiden. Spørsmålet er om det er flere "enkle" grep å gjøre, eller blir det da snakk om kammer, fresing av toppen, større ventiler. bensinpumpe og diverse maskineringer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det eneste jeg kan komme på i farten må være en retometerfordeler. Gjentatte tester utført av meg viser en betydelig bedring av karadialeffekten... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har prøvd det, sammt å justere rabalderpumpa og suttehjulet, men ga ikke så mye effekt av seg. (PS ! Nå tror jeg Reodor tuller med meg... og spurte vel ikke om et tullesvar her ?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det reodor prøver å formidle er vel at det ikke finnes noen røvertips til å få mer effekt ut av den motoren. Desverre:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det var som pokker. Det bruker å funke. Hmmm.... Da er jeg redd at eneste utvei er en toppjobb med porting, mirafresing, høvling og ny(e) kam(mer). Deretter kan du bytte til et godt tilpasset eksosanlegg og justere motorelektronikken slik at den tilpasses det forbedrede åndedrettet. Reodor F PS Har du forsikret deg om at Rudolf og Mysil ikke har kødda under dæsjen din? DS Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det enkleste og som gir mest hester av pengene (best bank for the buck) er lystgass. Man har valget å kjøre normalt eller kjøre som faen :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det de sier (eller ikke sier), er at det er billigere og enklere å bytte motor... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Takker jo for svar, men de kan jo siest rett fram da, ikke legge det inn i koder ;) (Er jo tross allt sent en fredags aften..... ) Var redd for at maskinering var neste steg ja. Så da får det bli med "skrujobben" Og se hva det tilbyr på sikt. PS : Reodor og Mysli er har vel ikke slått seg sammen ? Dog, kommer BlodSprutMoen OG Mysli opp fjellskrenten her så blir det jaggu meg Utkastelse av en gorilla jeg kjenner til.... Har forøvrig kødda nok oppunder dash`n sjøl med stereoen, så ser ikke noe mere som kan tulles med der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Mustang95 : Lystgass er sikkert morro, men tror ikke min orginale automatkasse er så glad i den type effektøkning. Og min kjørestil er ikke normal, aldrig som faen. Bare et greit driv på kjerra og da er jeg fornøyd med det som kommer ifra orginaltanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Takker jo for svar, men de kan jo siest rett fram da, ikke legge det inn i koder ;) (Er jo tross allt sent en fredags aften..... ) Var redd for at maskinering var neste steg ja. Så da får det bli med "skrujobben" Og se hva det tilbyr på sikt. PS : Reodor og Mysli er har vel ikke slått seg sammen ? Dog, kommer BlodSprutMoen OG Mysli opp fjellskrenten her så blir det jaggu meg Utkastelse av en gorilla jeg kjenner til.... Har forøvrig kødda nok oppunder dash`n sjøl med stereoen, så ser ikke noe mere som kan tulles med der :) Mysli høres ut som en sunn frokost, men fritenker MYSIL B og disponent RUDOLF B har hengt sammen i årevis. De får fram det verste i hverandre, men ute på banen er de et godt team... Lystgass er ikke så dumt, selv om du etterhvert kommer til å bli dritt lei av at effekten ikke bare er der uten at du trenger å tenke så fælt. Skru opp krana, etterfylle, temperatur, bla bla bla... Men nærmere vidundermiddel kommer du vel ikke. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Begrepene sunn og frokost er jeg desverre ikke kjennt med..... Mysli, Mysil... Tok det som en skrivefeil... Min feil. (har bare sett den 5 ganger :thumb ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Forøvrig, effekt skal være der når man bruker pedalen... Blir litt mere feeling da. Off Topic : er det noen som har kobblet Lystgass til pedalen, F.eks til kickdown knappen, eller noe i forbindelse med kickdown funksjonen på automatkasse-bil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det er ikke slik å forstå at lystgass ikke er der når man bruker pedalen, bevares. Det er bare det at lystgass medfører et betydelig prosedyreverk som du etterhvert blir trøtt av. Sånn sett er lystgass bedre som ytterligere effekttilskudd til allerede trimmede vogner. Videre er vel ikke lystgass som ikke er koblet til gasspjeld eller gasspedal å anbefale. Den skal kobles inn ved full gass og da må det jo bli nettopp slik. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Skjønner, Men :) bare for å ta min tanke på pedalkobblingen av lystgass litt nærmere. Er bare nysgerrig. Må også innrømmes at jeg ikke kan noenting om det. Kan en "NOS" tank strupes ned via ventiler, og gi litt effekt, f.eks som nevnt aktiveres ved kickdown knappen under gasspedal ? Altså "moderat" uttak av det denne formen for trimming kan gi ? Da ville jo en tank holdt passe lenge og kickdown brukes jo ikke konstant. Noen tanker rundt dette ? Oppsummering : Gi Kickdown (På bil med automatkasse) Så lenge man holder gassen i bånn, så gis det litt gass og man får en ønsket effektøkning (bestemt etter eget ønske etter ventiljustering på Lystgass-systemet) Og ved Kickdown så har man jo full gass.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Er ingen ekspert på lystgass selv jeg, men det vil alltid være en dyse som bestemmer mengden. Det følger sikkert med et par dysestørrelser i settet. Du må, og da mener jeg må, ha en bryter som åpner for lystgassen kun ved full gass. Denne bryteren må sitte slik at den ikke aktiveres i vanvare. Leste en artikkel i Bilsport for et par år siden om dette og den gikk ganske i dybden. Det var en rekke feller å gå i, og man må være nøye både under montering og bruk for å unngå motorskader. Det må da være noen forståsegpåere der ute som har mye bedre greie på artigdamp enn meg. Kom på banen nå og gi denne fyren noen godt kvalifiserte tips om "how to montere lystgass in your daily driver"! Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.