Gå til innhold

Lett oppjustering av motoreffekt...

Ranger emnet

TheBirg

Anbefalte innlegg

Hvis jeg fikk velge så ville jeg ikke gjort noen ting med motoren i det hele tatt. Uten turbokonvertering eller dyre utskiftinger i toppen så blir effektøkningen man oppnår mest av psykisk karakter. Drit i konfilter og drit i chip. Sett gjerne på et tøft eksosanlegg hvis du vil ha tøffere lyd (og trolig en irriterende resonans ved et bestemt turtall), men på en standardmotor som går ved turtall på denne side av 5000 omdr/min så duger originalanlegget i bøtter og spann hva effekt angår.

Beklager at jeg heller kaldt vann i blodet ditt, men bruk heller tid og penger på å holde bilen din i lytefri stand (og nei, da mener jeg ikke svære spoilere, Lexus-lamper og stereo som får hele bilen til å skrangle i sammenføyningene). Nyt det deilige og litt bedagelige draget en BMW-sekser og ei automatkasse kan gi. Bytt motorolje dobbelt så ofte som serviceheftet tilsier, bare for sikkerhets skyld. Kjøp originalt ekstrautstyr og let etter deler som er litt sjeldne, hva med innredningsdetaljer fra en toppmodell? Kjøp deg et sett hjul som kler bilen og senk den 3-5 cm (men ta vare på originalfjærene). Så kan du heller kjøpe deg en BMW 3-serie fra siste halvdel av åttitallet som du kan grisetrimme til 1000 hk og piske rundt på Våler og Rudskogen. Smart, ikke sant?

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett firma, ZEX, har kommet med ett lystgasssystem hvor det sprutes mer og mer lystgass inn i motoren desto mer gass du gir :) Minsker sjansen for motorkrøll (hvis det ikke har blitt nevnt i denne tråden)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass er som nevnt tidligere ikke aktuellt, men intressant det du nevnte "Naginata"

Og forøvrig Reodor, så er jeg allerede nøgd med bilen er allerede senket 4cm og flotte felger som er tilpasset. Skal ikke gjøre så mye mere med den egentlig. rent visuellt ihvertfall. (Og alle tåler vel litt kaldtvann :) )

Men mulig jeg går for den psykiske pakka når det trekker seg mot sommeren igjen. Men først får man skli gjennom vinteren for å se om man blir Vårk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider