TheBirg Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Takker for input.. Først av allt, skal ikke ha LG på bilen, men er bare nysgjerrig på om det ville gå. Men på min bil så sitter det en kickdown knapp etter et "hakk" når gasspedalen er i bunn, eller en trykkbryter. Var denne jeg tenkte kunne brukes som en aktiveringsknapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Du får sikkert en god del mer effekt ved å bytte til manuell gearkasse... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Ville ikke satt på kon filter på denne om jeg var deg, en kamerat gjorde det på sin, samme motor med automat, den begynte å gire veldig rart, og gikk ikke noe bedre, heller dårligere. Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Hvis jeg fikk velge så ville jeg ikke gjort noen ting med motoren i det hele tatt. Uten turbokonvertering eller dyre utskiftinger i toppen så blir effektøkningen man oppnår mest av psykisk karakter. Drit i konfilter og drit i chip. Sett gjerne på et tøft eksosanlegg hvis du vil ha tøffere lyd (og trolig en irriterende resonans ved et bestemt turtall), men på en standardmotor som går ved turtall på denne side av 5000 omdr/min så duger originalanlegget i bøtter og spann hva effekt angår. Beklager at jeg heller kaldt vann i blodet ditt, men bruk heller tid og penger på å holde bilen din i lytefri stand (og nei, da mener jeg ikke svære spoilere, Lexus-lamper og stereo som får hele bilen til å skrangle i sammenføyningene). Nyt det deilige og litt bedagelige draget en BMW-sekser og ei automatkasse kan gi. Bytt motorolje dobbelt så ofte som serviceheftet tilsier, bare for sikkerhets skyld. Kjøp originalt ekstrautstyr og let etter deler som er litt sjeldne, hva med innredningsdetaljer fra en toppmodell? Kjøp deg et sett hjul som kler bilen og senk den 3-5 cm (men ta vare på originalfjærene). Så kan du heller kjøpe deg en BMW 3-serie fra siste halvdel av åttitallet som du kan grisetrimme til 1000 hk og piske rundt på Våler og Rudskogen. Smart, ikke sant? Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Ett firma, ZEX, har kommet med ett lystgasssystem hvor det sprutes mer og mer lystgass inn i motoren desto mer gass du gir :) Minsker sjansen for motorkrøll (hvis det ikke har blitt nevnt i denne tråden) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Lystgass er som nevnt tidligere ikke aktuellt, men intressant det du nevnte "Naginata" Og forøvrig Reodor, så er jeg allerede nøgd med bilen er allerede senket 4cm og flotte felger som er tilpasset. Skal ikke gjøre så mye mere med den egentlig. rent visuellt ihvertfall. (Og alle tåler vel litt kaldtvann :) ) Men mulig jeg går for den psykiske pakka når det trekker seg mot sommeren igjen. Men først får man skli gjennom vinteren for å se om man blir Vårk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg