Gå til innhold

Billig forsterker til 12"

Ranger emnet

ExeloN

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer også på Lil Wounder 1.350 som koster 2499.

Spillte 141, ettellerannet på Rudskogen m 2 12". Den er skikkelig mann i forhold til prisen. Å den er meget godt lydmessig å synes jeg da.

Ta kontakt med Soundstream Arosa så vet jeg han har på lager.

Den er på tilbud for 2200 nå. Vær rask:thumb

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som lurer på hvilken sub det er snakk om?

å anbefale forsterker uten å vite noe som helst om elementet blir nesten det samme som å anbefale en motor til en bil som du kun har fått opplyst at har 4 hjul og ratt. eller, kanskje ikke Fult så ille men, hehe.

men ikke vet vi impedansen til elementet, og ikke vet vi hvor mye effekt det trenger/tåler.

impedansen kan jo være alt fra 1 ohm til 12 ohm, og effekten kan jo være alt fra 100W til 10000W for alt vi vet. for ikke å tenke på følsomheten som kan være alt fra 85db til 100db.

holder dog en knapp på Lil Wounder da dette er en god forsterker som gir mye for pengene. men alt kommer jo an på hva den skal drive selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som lurer på hvilken sub det er snakk om?

å anbefale forsterker uten å vite noe som helst om elementet blir nesten det samme som å anbefale en motor til en bil som du kun har fått opplyst at har 4 hjul og ratt. eller, kanskje ikke Fult så ille men, hehe.

men ikke vet vi impedansen til elementet, og ikke vet vi hvor mye effekt det trenger/tåler.

impedansen kan jo være alt fra 1 ohm til 12 ohm, og effekten kan jo være alt fra 100W til 10000W for alt vi vet. for ikke å tenke på følsomheten som kan være alt fra 85db til 100db.

holder dog en knapp på Lil Wounder da dette er en god forsterker som gir mye for pengene. men alt kommer jo an på hva den skal drive selvfølgelig. :)

Spiller vel forsovit ingen rolle gjør det, men siden du skal være vannskelig så kan jeg jo vise elementene som ble brukt. (Kjøpt nye elementer siden Sandefjord eller) http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10954&PHPSESSID=2d6fe61db1fbec9fb98824d1e5aa24f2

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det vel prisen som ga utslag i anbefalinger uten å vite elemtent. 99% av alle basselement er i dag 2 eller 4 ohm og da går det supert med en 2 ohm stabil monoblokk, dobbel spolet eller ikke. Og når han da i tillegg sier det er mest mulig god lyd han er ute etter så er det vel ikke å anbefale å koble elementet nært kortsluttning:) men LW2.350 er for sikkerhets skyld stabil i 1 ohm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel forsovit ingen rolle gjør det, men siden du skal være vannskelig så kan jeg jo vise elementene som ble brukt. (Kjøpt nye elementer siden Sandefjord eller) http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10954&PHPSESSID=2d6fe61db1fbec9fb98824d1e5aa24f2

tror du missforsto litt nå. mente elementet til trådstarter, ikke det du brukte. mente heller ikke å være vanskelig. ;)

men er vel i og for seg enig i det Earthquake sier også. tenkte bare Hvis han hadde ett element utenom det normale. at elementet er 12" sier tross alt veldig lite om elementet. men at han er ute etter SQ tyder jo på at han har litt høyere impedanse ja. tenkte ikke over det i farten.

har skaffet nye elementer nå ja. ble jo bare ett element igjen til slutt av de jeg hadde, så hadde ikke noe valg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider