Gå til innhold

Ascona B eller kadett c?

Ranger emnet

tommyk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hvordan av disse bilene jeg skal kjøpe.

Er det noe forskjell med dem? tenker da på med motorbytte.

Er det noen av disse 2 bilene som må gjøres mindre med før og få den godkjent?

Har planer om og ha en LET motor i. eller cosworth motor.

Hvordan bil er best til ombygging?

Plaserer denne tråden hær å på kadett forumet hær.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lur ting å tenke på med tanke på å få godkjent med LET er kor mange Nm karoseriene er godkjent til ... å der kommer nok kadett c dåligst ut med 230Nm (ikke nok til LET som har 280Nm(tror d var 280Nm)). mens ascona b ligger bedre ann med et karoseri som er godkjent til 300Nm. då får du hive C20LET rett inn. d er bare en av flere ting du burde tenke på når du skal kjøpe deg bil.

har litt kunskaper om cosworth motoren og den er heller ikke dum. det er to forskjeldige blokker som kom med cosworth motorene ... den ene er lit svakere en den andre ...

Også cosworth motorene er for kraftige for å få godkjent i kadett c, di ligger vel fra 275 til 299 Nm. så er bare ascona b du får godkjent disse motorene i.. Med mindre du kommer over noen på biltilsynet som ikke er SÅÅÅÅ strix på Nm begrensingen på chassie..

men ønske dæ lykke t meg gammel opel .. d e så stas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kadett får du ikkje godkjent med LET lenger, men ascona b går ann å få godkjent med LET... cosworth motor har eg hørt at skal være ganske grett å hive i, sikkert møkje det samme som LET, men det som er ein fordel med cosworth er at eksosen kommer ut på "rett" side så det er jo litt bedre plass til turboen men det er ikkje noke problem med LET heller har eg fått høre... eg skal til med å sette forsterka XE med turbo i min ascona, må bare bli lærling først...

Bruk vett, Ligg bredt!

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider