tommyk Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Hei. Jeg lurer på hvordan av disse bilene jeg skal kjøpe. Er det noe forskjell med dem? tenker da på med motorbytte. Er det noen av disse 2 bilene som må gjøres mindre med før og få den godkjent? Har planer om og ha en LET motor i. eller cosworth motor. Hvordan bil er best til ombygging? Plaserer denne tråden hær å på ascona a/b forumet hær. Håper på svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 en lur ting å tenke på med tanke på å få godkjent med LET er kor mange Nm karoseriene er godkjent til ... å der kommer nok kadett c dåligst ut med 230Nm (ikke nok til LET som har 280Nm(tror d var 280Nm)). mens ascona b ligger bedre ann med et karoseri som er godkjent til 300Nm. då får du hive C20LET rett inn. d er bare en av flere ting du burde tenke på når du skal kjøpe deg bil. har litt kunskaper om cosworth motoren og den er heller ikke dum. det er to forskjeldige blokker som kom med cosworth motorene ... den ene er lit svakere en den andre ... Også cosworth motorene er for kraftige for å få godkjent i kadett c, di ligger vel fra 275 til 299 Nm. så er bare ascona b du får godkjent disse motorene i.. Med mindre du kommer over noen på biltilsynet som ikke er SÅÅÅÅ strix på Nm begrensingen på chassie.. men ønske dæ lykke t meg gammel opel .. d e så stas :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 volvo 240 Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Ok. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 volvo 240 hmmm ... trur nok du e litt :offtopic Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 traktorene der er da bra di! ;P kan få kjøpe kau. kadettn min da vettu. skal gå til innkjøp av en slik traktor nå snart så.. Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyk Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 en lur ting å tenke på med tanke på å få godkjent med LET er kor mange Nm karoseriene er godkjent til ... å der kommer nok kadett c dåligst ut med 230Nm (ikke nok til LET som har 280Nm(tror d var 280Nm)). mens ascona b ligger bedre ann med et karoseri som er godkjent til 300Nm. då får du hive C20LET rett inn. d er bare en av flere ting du burde tenke på når du skal kjøpe deg bil. har litt kunskaper om cosworth motoren og den er heller ikke dum. det er to forskjeldige blokker som kom med cosworth motorene ... den ene er lit svakere en den andre ... Også cosworth motorene er for kraftige for å få godkjent i kadett c, di ligger vel fra 275 til 299 Nm. så er bare ascona b du får godkjent disse motorene i.. Med mindre du kommer over noen på biltilsynet som ikke er SÅÅÅÅ strix på Nm begrensingen på chassie.. men ønske dæ lykke t meg gammel opel .. d e så stas :D Ok. takk for svar :) Da blir det vist en ascona b 2.0s på mæ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 slettes ikke en dum bil det der ... har en kompis som driver på å bygge opp en sånn en ... slettes ikke en dum bil ... er jo en opel så ... å d e jo stas ... jeg ønsker deg lykke til Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 ascona er tingen ja, holder på med en selv... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
futten Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 skal du ha en kadett c må du huske å skaffe en 1,6 eller skaffe 1.6 understell for så å også montere større bremser en ascona b trenger bare større bremser Siter lenge leve hybriden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
futten Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 http://www.blitzpower.no selger monterings kit for c20xe i kadett c Siter lenge leve hybriden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 futten: som nevnt over får du ikkje godkjent kadett c med LET pga at de får du maks godkjent med 230 NM mens ascona b får du godkjent med 300NM å etter det eg har hørt så er LET 280NM, hjelper lite med 1.6 understell da. XE går ann å få godkjent men i dette tilfellet var det snakk om LET... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
futten Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 vel nå har jeg sett flere kadett c godkjennt med både let cossi å div andre motorer som broduserer vell 300 nm Siter lenge leve hybriden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyk Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 må ha vinterbil. For nissan jeg skal kjøpe gjør lite på veien om vinteren med 535 hk på bakhjulan eller litt over 600 hk i motorn og 700 nm. Så da funker vel en ascona b med LET fint til bruk om vinteren.. hehe! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
futten Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 skal fønke glimrende det en turbo intercooler blir jo litt hissigere om vinteren etter som den kalde luften om vinteren Siter lenge leve hybriden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.