Gå til innhold

Greddy e01 problem.

Ranger emnet

Lickmastr

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en audi rs2 og en greddy e01 boostcontroller. Noen som har kjenskap til denne saken? Hvordan setter man ladetrykket her? Eneste jeg finner under boost settings er: Startboost? Set, og Gain.. Men ingen plass der jeg kan sett inn max boost feks..

Noen som vet hva startboost, set og gain betyr, og som har lyst å forklare litt?

Lada 2.2 bar, så jeg tørte ikke bruke den mer. :oohh

En annen ting er at med greddye`n hadde jeg ca 0 ladetrykk før 4000rpm, men da kom det BANG med en gang.. Bytta til en turbo xs sak med 2 justerings skruer. Da begynte den lade allerede ved 2500-3000 rpm, men hadde ikke fult trykk før 6000rpm.. :angry:

Jeg vil gjærne ha de smellet på 4000 rpm, men bør ikke lade over 1.9-2 bar på 98octan.

Send gjerne linker til andre tråder om dette er duskutert før.. å ja, jeg har søkt!

All hjelp motas med stor takk!

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har du lastet ned bruksanvisningen på http://www.greddy.com?

Absolutt en fordel å laste ned og lese igjennom den..

Start boost = Wastegaten holdes stengt helt til turbotrykket når det innstilte start boost-trykket. Denne innstillingen er for å få bedre spool-up, så her må du bare prøve deg frem.

Set = Turbotrykket du vil kjøre på. Jeg har bedre erfaringer med å stille inn trykket i "Set" med prosent, i stedet for bar.

Husk å sette Manual i stedet for Auto.

Gain = Stabilisering av ladetrykket. Jo høyere du setter denne innstillingen 0 ~ 100, desto raskere respons. Hvis turbotrykket "peaker", så senker du verdien på gain.

Bruker du RPM Offset samtidig, så kan du selv bestemme ladetrykket kontra turtallsregisteret, samt få stabilisert trykket nøye.

Eventuelt kan du sette E-01'en i Auto-learning procedure, så innstiller alt seg selv. (-ikke nødvendigvis mest optimalt.) Dette står også forklart i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. blei litt klarere nå! Et par spm til!

Lat oss si jeg da setter start boost på 1.6bar feks.

Jeg var inne å rota litt i menyen, men set står som % av meg. Men hva er det prosent av? startboosten? la oss si jeg vil øke fra 1.6 da til 1.9 bar, setter jeg da "set" til 20%?

Og bør jeg begynne med lav gain? å heller å skur oppover?

Jeg har ingen rpm signal eller noe tilkoblet.

auto greiene holder jeg meg unda.

har lest brukanvisningen mange ganger.. lasta ned på nettet.. pdf.. men så å si like blank etter på :P

Audi RS2. GTK 650. Vems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kan på en måte si at "SET" er % av hvor mye opning på wastegaten du vil ha da? Kan du også endre "SET" til bar, og ikkje %? Som swan sier?

Tusen takk for hjelpen iallefall!

Audi RS2. GTK 650. Vems

Lenke til kommentar
Del på andre sider