LamoX Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Tenkte jeg skulle kappe fjørene på 142'en i dag. Kjøpte den i går, og den tidligere eieren hadde bare tatt av fjørene. Fikk med de orginale men vil ha den litt lavere. Ser det er kon på 2 av fjørene. Er det noe problem? Noen som har gjort det før her? Siter 95 Mercedes E220 87 Volvo 740 tic 78 Volvo 244 busbil 77 Volvo Festbuss <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LamoX Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Her er ett bilde av sånn den sto da jeg kjøpte den btw. Siter 95 Mercedes E220 87 Volvo 740 tic 78 Volvo 244 busbil 77 Volvo Festbuss <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 fram kan du bruke bakfjærer ifra b ascona, og bak bruker du bakfjærer ifra ford taunus, da blir bilen laaav, og den er ikke kappet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 fram kan du bruke bakfjærer ifra b ascona, og bak bruker du bakfjærer ifra ford taunus, da blir bilen laaav, og den er ikke kappet. vilken årsmodell b ascona og ford taunus? eller er det likt på alle årsmoddeller? Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ikke ødelegg bilen med å kappe fjører....! Kjøp et billig senkesett ihvertfall da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 b ascona fjærene er lik alle årsmodeller, Det er BAK fjørene du skal ha, da fram er lange som fy, men de bak er like lange som org fjære, bare halve tykkelsen, broa fram blir liggende på gummikolssene, så det bli null fjæring, er vel nesten slik at kappa fjører er bedre men, De taunus greiene er jeg usikker på, vet av flere som har kjørt med det, men har ikke aning om modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LamoX Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ikke ødelegg bilen med å kappe fjører....!Kjøp et billig senkesett ihvertfall da! Aldri hørt om att man ødelegger bilen med å kappe fjører da men... :s Har jo ikke akkurat tenkt å sveise de fast heller! Går ann å bytte fjører senere vettu! Siter 95 Mercedes E220 87 Volvo 740 tic 78 Volvo 244 busbil 77 Volvo Festbuss <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 hehe.. gamle bilen til en kamerat av meg jo.. hehe... pleier og kappe 2,5 bak og 2 forran da blir de grei komfort og stuk synes jeg. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinzimZS Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 For kjøreegenskapene blir jo ikke påvirket i det hele tatt! Kun idioter bruker bosch senkesett (for dere som ikke skjønner den er det å kappe fjærene). Hvis du virkelig er glad i bilen din kjøper du enten senkefjærer elle monterer luftfjæring. For ikke å si på slittasjen og stresset på komponentene i bakasklingen og mellomakslinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 For kjøreegenskapene blir jo ikke påvirket i det hele tatt! Kun idioter bruker bosch senkesett (for dere som ikke skjønner den er det å kappe fjærene). Hvis du virkelig er glad i bilen din kjøper du enten senkefjærer elle monterer luftfjæring. For ikke å si på slittasjen og stresset på komponentene i bakasklingen og mellomakslinga. det blir jo ikke noe mer slitasje på bilen om man kapper fjørene da!dette kommer jo ann på hvor mye du kapper da... Men uansett, hvordan kan bakakslingen og mellomakslingen påvirkes av kapping??? Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 En enkelt fjær, er ment å tåle en hvis vekt og en hvis belastning. En kappet fjær gjør bilen lavere, men hva gjør det egentlig med bilens kjøreegenskaper? Kapper man fjærer foran på en bil mye, blir cambervinkelen, vinkelen på bærebruene og stag, forandret. Dette kan medføre i ujevn dekkslitasje, kan medføre at dekkets anleggsflate mot bakken blir forandret som igjen gir bilen dårligere veigrep, det kan medføre at bilen blir vond å kjøre, spesielt på kuperteveier/grusveier/skogveier og over humbler, det forandrer demperkarakteristikken på støtdemperne, gir bærebruer og stabilisatorstag større belastninger enn det er ment å tåle, og det gjør bilen tyngre å styre på en bil uten servo. Kapper man fjærer bak på en bil, forandrer man demperkarakteristikken på støtdemperne, bærearmene blir utsatt for større belastninger, foringer og led får større belastninger, stabilisator stag får større belastninger, kan gi bedre veigrep men dårligere styring. Så kapper man fjærene på en gatebil, burde man vite hva man egentlig gjør med bilen. En lav bil kan ha gode kjøreegenskaper, men da er alt konstruert for at bilen er lav. Forsikringer gjelder ikke lenger om du kræsjer med en bil som har kappede fjærer. Det finnes mange andre muligheter for å få en bil lav og pen som fortsatt har gode kjøreegenskaper. Å kappe fjærer er å ødelegge bilen sin. Interessert i å vite andre muligheter, så send PM!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_-SleggeMekk-_ Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ved å kappe fjærene blir ikke kjøreegenskapene bedre fordi bilen ligger lenger neppå. motsatt. pga kappede fjører blir bilen mer "vassen" og krenger mer i svinger fordi fjørene ikke har like stor bære evne. pluss at bilen blit på en måte skakk fordi stabbstaget bil 142 er mongo lagd. Lesjøfors senkesett er slettes ikke dyrt og det er TÜV godkjent. GODT RÅD: BRUK PENGER PÅ UNDERSTELL OG BREMSER. FJØRING HAR MYE Å SI PÅ KJØREEGENSKAPER. KJØP GODE FJØRER OG TYKKERE STABBSTAG( og et annet stabbstag bak ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 kapping av fjører er fjortiss. kjøp senke sett a vell. ti gonger bedre... asso er de lovli ikje minst... Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 med lefsjøfors så blir jo faen bilen omtrent høyere en orginalt jo.. å jeg ofrer lett kjøre-egenskapene for at bilen skall bli tøff.. siste 5 bilene jeg har hatt har vært max senka.. bare og tenke seg om når man kjører... amazon jeg har nå har noen få cm klaring mellom travers og asfalt, har tilogmed skrappet bort en del av bånnpluggen... hardinger kjører u-fjæra.. hehe men de e min mening.. hadde ikke giddi og kappa fjører på en bil til hundre tusen lissom... Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 lesjøfor til 140 serien er noe piss... senker fint LITE... men det finnes mange andre fjører som kan brukes da, har noen fjører liggende som senker ca 13cm framme og 10 bake. ikke kappet. da blir bilen laaav, og kjøreegenskapene rævva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.