Duett Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 hvilke fjærer kjører du med nå da hunder å førr? ascona fjører enda? jeg skal værtfall gokjenne min senka, å etter det blir det mer drastisk senking:yodude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 kiddie lesjøfor til 140 serien er noe piss... senker fint LITE... men det finnes mange andre fjører som kan brukes da, har noen fjører liggende som senker ca 13cm framme og 10 bake. ikke kappet. da blir bilen laaav, og kjøreegenskapene rævva. hehe kall meg dom i hue men jeg synse de e drit tofft når du lissom kjører deg fast over fartsdompene... hadde ikke du brukt noen granada og ascona fjører a hunder og førr? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_-SleggeMekk-_ Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 hehehe... lættis. har lesjøfors jeg som senker 40mm. Som det faktisk skal. Vis det ikke gjør det hos dere så kanskje dere bør montere det på nytt! 140 med originale fjører blir greit nok lavt det asså. slår neppå for fort vis den blir senka noe mer. Så om du ikke bruker lesjøfors, så bruk i hvertfall et godkjent senkesett. for vis du kræsjer med en bil og han du kjører på dauer, så har du gjeld resten av livet med kappa fjører eller et ikke godkjent senkesett og samme med opel og ford fjører!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hw- Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er vell det samme om man kapper fjærene 100mm eller bestiller senkesett som har 100mm senkning. Men hvis man skal tuv hør med Åkrene fjærfabrikk om de kan lage til deg. http://www.fjerfabrikk.no/ Siter http://www.team-heimdal.com '83 volvo 242dl 16v turbo 355hk 510nm '90 Volvo 240Gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er vell det samme om man kapper fjærene 100mm eller bestiller senkesett som har 100mm senkning. Men hvis man skal tuv hør med Åkrene fjærfabrikk om de kan lage til deg. http://www.fjerfabrikk.no/ ja, men har du sjekket prisen på de fjærene de lager eller? ligger vell på ca 1200kr per fjør!:angry: å for den prisen får du jo et gokjent senkesett også:tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Kappede fjærer er ulovlig, og godt er det! Så mange idioter og tullinger vi har langs Norske veier pr. i dag, som kjører med biler som suber nedat bakken.. Ofrer kjøreegenskaper for å få bilen tøff, er det en ustillings bil som skal stå stille er jeg helt enig! Men på en bil som skal gå langs gata, er det helt bakvendt! Skal dere ha bilen lav, så vær mer kreativ å en å kapp fjærene.. Til og med på bilcross bilene mine har jeg ikke kappet en eneste fjær! For jeg vet at å kappe fjærene vil ikke hjelpe meg å komme fortere rundt banen.. Men jeg vil ha bilen lavere, så jeg får mer trykk på hjul, bedre veigrep og mindre kregning. Dette løste jeg ved å bygge om egne bærearmer. Og det går fult mulig å gjøre på alle biler, bare man gidder.. Dere lager tross alt en enda større risiko i det å være traffikant, å kjøre med kappede fjærer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Kappede fjærer er ulovlig, og godt er det! Så mange idioter og tullinger vi har langs Norske veier pr. i dag, som kjører med biler som suber nedat bakken.. Ofrer kjøreegenskaper for å få bilen tøff, er det en ustillings bil som skal stå stille er jeg helt enig! Men på en bil som skal gå langs gata, er det helt bakvendt! Skal dere ha bilen lav, så vær mer kreativ å en å kapp fjærene.. Til og med på bilcross bilene mine har jeg ikke kappet en eneste fjær! For jeg vet at å kappe fjærene vil ikke hjelpe meg å komme fortere rundt banen.. Men jeg vil ha bilen lavere, så jeg får mer trykk på hjul, bedre veigrep og mindre kregning. Dette løste jeg ved å bygge om egne bærearmer. Og det går fult mulig å gjøre på alle biler, bare man gidder.. Dere lager tross alt en enda større risiko i det å være traffikant, å kjøre med kappede fjærer! haha! idioter og tullinger som kjører med kappede fjærer... fåkke godkjent senkesett som senker 100mm el? trudde de meste var 40mm.. og hvis det er senkefjærer som ikke er godkjennte kan man like gjerne kjøre med kappa... Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 haha! idioter og tullinger som kjører med kappede fjærer... fåkke godkjent senkesett som senker 100mm el? trudde de meste var 40mm.. og hvis det er senkefjærer som ikke er godkjennte kan man like gjerne kjøre med kappa... Jepp, idioter og tullinger er de som kapper fjærene på bilene sine.! For de vet ikke hva de gjør med bilen sin. Senkesett, da referer du til bytting av fjærer. Hvis du hadde lest hva jeg skrev, så går det ann å senke bilen på andre måter enn å bytte fjærer. Og hvorfor i all verden skal du senke zoner'n din 100mm ved å kappe fjærer? Stakkars bil! Tenk å ødelegge en fin gammel Volvo Amazon på den måten! Off..:S Hvem vet, hadde du bygget om bærearmene dine så fjærfestet er 100mm lavere, kanskje du hadde fått godkjent det?... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hvem vet, hadde du bygget om bærearmene dine så fjærfestet er 100mm lavere, kanskje du hadde fått godkjent det?... hvordan bygger man om disse da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 jeg kjører ikke med slike fjører nå. tragisk å kjøre med, men 40mm "senk" er ALT for lite på en 140, Man skal slippe å bli spurt om man har senka bilen, noen man blir med framfjørene ifra senkesettet., bak blir det kurant. Lavskjærmer er en mulighet framme, da blir det greit med senkesett der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 hvordan bygger man om disse da? PM sendt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Jepp, idioter og tullinger er de som kapper fjærene på bilene sine.! For de vet ikke hva de gjør med bilen sin. Senkesett, da referer du til bytting av fjærer. Hvis du hadde lest hva jeg skrev, så går det ann å senke bilen på andre måter enn å bytte fjærer. Og hvorfor i all verden skal du senke zoner'n din 100mm ved å kappe fjærer? Stakkars bil! Tenk å ødelegge en fin gammel Volvo Amazon på den måten! Off..:S Hvem vet, hadde du bygget om bærearmene dine så fjærfestet er 100mm lavere, kanskje du hadde fått godkjent det?... veit veldig gott hvor og hvor mye det sliter... har finni ut de etter noen år med senking pluss jobbing på verksted... forrige amazon jeg hadde var i meget bra stand og den slapp jeg helt neppå.. var like fin når jeg selgte den.. slitte foringer og gæren hjulvinkel forran men ellers topp... har ikke bygga om dette på noen amazon men gjort de på 240.. "bare" og få skålene høyere opp... sier ikke at de hverken e bra eller lov og kappe fjører men den metoden virker helt greit for meg aldri hatt noen problem med de i hvertfall... men la meg kappe fjørene mine istedenfor og kalle meg idiot! rein idioti og slenge dritt om noen som du aldri har møtt vettu..og grunn til at jeg blod senker en bil som amazon? fordi de er drit tøfft....:yodude: Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142 preformance Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 TitaniumRods: Så det er mer lovlig å bygge om bærearmene?? Har du ikke lært at det ikke er lov til å sveise i forstillinga? Like ulolvlig å bygge om bærearmene som å kappe Har lefjørs 40 fjører på min nå... altfor høyt... kapp her i gården:yodude: :yodude: Siter "Old Volvo`s never die`s, they only go faster" Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++ Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 TitaniumRods: Så det er mer lovlig å bygge om bærearmene?? Har du ikke lært at det ikke er lov til å sveise i forstillinga? Like ulolvlig å bygge om bærearmene som å kappe Har lefjørs 40 fjører på min nå... altfor høyt... kapp her i gården:yodude: :yodude: :respect Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LamoX Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Er det eldrebølgen inne her eller? Spiller vel ingen rolle om man kapper fjørene. Ødelegge bilen? heh... Sveiser dere fast fjørene deres eller? Greit nok att man mister litt kjøre egenskaper. Jeg skal bruke den kun til saakte råning. kjøre egenskaper finnes jo heller ikke fra før! Siter 95 Mercedes E220 87 Volvo 740 tic 78 Volvo 244 busbil 77 Volvo Festbuss <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.