Gå til innhold

Problemer med B230A motor

Ranger emnet


Travis89

Anbefalte innlegg

Jeg har en Volvo 245 81 modell. Som d er blitt bytta motor i...

Motoren er en B230A med turbo...

 

Det som skjedde var at jordingskabelen fra batteri til motor løsnet en dag.

Etter det har det ikke vært gnist i pluggene, har prøvd å skifta fordeler, tenningsmodul, coil og pluggledninger men det har ikke funka...

 

Noen som har hatt d samme problemet eller som vet hva som kan være galt?

Volvo 245 TIC '84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørst om det er samma problemet som eg hadde

ka fordeler har du?

kan vere der problemet ligger

kondensator stiften kan vere brent

 

eller tenningsmodulen har tatt dagen, om du har det da

 

Det er stiftløs fordeler på den, men prøvde en fordeler med stifter ikveld men fortsatt ikke gnist...

Har satt i ny tenningsmodul, så det kan ikke være problemet....

 

skjønner ikke hva det kan være, verksted blir desverre alt for dyrt :(

Volvo 245 TIC '84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er d forskjell på coilene da? Den som sto i står d transistor et elr annet på...

Den jeg kjøpte på biltema sto d ikke noe sånt på...

 

forrestn go-by satte jeg i gamle coilen istad å testa spenninga, men fikk ikke utslag :s

Testa den nyen for noen dager siden, da var d rett motstand etter boka...

så kan d være at jeg kjøpte feil coil...???

Volvo 245 TIC '84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er d forskjell på coilene da? Den som sto i står d transistor et elr annet på...

Den jeg kjøpte på biltema sto d ikke noe sånt på...

 

forrestn go-by satte jeg i gamle coilen istad å testa spenninga, men fikk ikke utslag :s

Testa den nyen for noen dager siden, da var d rett motstand etter boka...

så kan d være at jeg kjøpte feil coil...???

 

Det er forskjellig coil for stiftetenning og elektronisk, men er rimelig sikker på at du skal få gnist uansett.

 

Vist du ikkje har spenning på + på coilen når tenninga er på kan du sjekke om du har spenning på en blå ledning bak på sikring 11, vist det ikkje er spenning der heller når tenninga er på kan det vere tenningslåsen din er defekt.

 

Vist du har bok på dette finner du kansje koblingsskjema i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få start uansett coil...

Mål spenninga på coilen på +15 siden. Skal ha 12volt inn der når tenningslåsen står i on posisjon.

 

 

 

er d forskjell på coilene da? Den som sto i står d transistor et elr annet på...

Den jeg kjøpte på biltema sto d ikke noe sånt på...

 

forrestn go-by satte jeg i gamle coilen istad å testa spenninga, men fikk ikke utslag :s

Testa den nyen for noen dager siden, da var d rett motstand etter boka...

så kan d være at jeg kjøpte feil coil...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår