"URQuattro" Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Hva heter det 3d program som ble skrytt mye av på dette forumet en gang?? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 SketchUp :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Nei ikke sketchup et langt mer avansert Jeg mener å huske det hadde en slags blå "layout" Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 aaah, 3D studio Max Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Jeg vil anbefale SKetchUp framfor 3D studio max. SketchUp er mye enklere og lage ting i og mye enklere og lære seg. Men om du har planer om og sitte i laaaang til med læring for å bli god, burde du velge 3DSM. Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blix1 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hvor finner jeg de programmene? Siter 98 Skoda Felicia 1,3 stv x 83-BMW 520i x 83 VW GOLF GTI x 83 Ford Granada 2.8l ghia (STJELT) x 85 Toyota Corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pain193 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 SketchUp kan iallefall lastes ned på http://www.sketchup.com/ Siter "Samme hva det koster. Så lenge det er billig." - Opel Kadett E Cabriolet 93mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 SketchUp finner du på http://www.sketchup.com og 3d studio max husker jeg ikke :S Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireSt0rM Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 3D Studio kan man kjøpe, men det koster noen lapper for å få en versjon av det. Så det er ikke anbefalt å kjøpe til hobbybruk foruten du har lyst til å bruke masse penger. Ellers er det alltids den ulovlige måten å skaffe det på, så kan man iallefall få prøvd det ut. Bruker 3D Studio så og si dagelig nå. Har blitt helt hekta på det, sinnsykt gøy. Lastet ned sketchup i går og begynte å dille litt med det, et masse enklere program en 3D Studio, men man mangler en "del" verktøy og ekstra ting man kan gjøre på 3D Studio. Personlig så vil jeg anbefale 3DS, men det tar MANGE timer å lære seg. Og er som sagt en del vanskeligere en Sketchup. Holder på med dette prosjektet i 3DS akkurat nå, brukt over 30timer på det, men det begynner iallefall å ta form. En del relasjoner mellom størrelser som ikke er 100% enda, men det er finpussen som tas til sist. (Vet dette ikke har noe med biler å gjøre, men dere får se forskjeller så jeg håper det er greit) Et tidligere prosjekt Oppleringsfasen er egentlig ganske gøy :p My first wallpaper Lurer på å begynde å modellere en bil når jeg er ferdig med hjemmekinoanlegget så da kommer det vel en del updates etterhvert. Kan også slenge inn noen bilder av Sketchup litt senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candi-kid Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 jeg bruker autocad på skolen. tar også ganske laang tid å lære seg alle kommandoene, men det har så godt som ingen grenser for hva du kan tegne med det. i gjengjeld kan det være litt tungvindt i forhold til programmer som er ment kun for 3d-modellering Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireSt0rM Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Ja, ganske tidkrevende denne typen program. Men en ting som er fin er at Autocad, Sketchup og 3DS kan jobbe sammen med modellene. De har en funksjon som gjør at man kan eksportere og importere elementer fra hverandre. På den måten kan man bruke alle funksjonene for å få et perfekt resultat på det man jobber med. Modell i sketchup: Samme modell importert til 3DS: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rånern Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 3DS er jo det beste, men skal man tenke sånn så er jo Maya enda bedre og så er du i gang (disse proff-appsa er både tunge, dyre og vriene å lære). Tipper ScetchUp gjør susen hvis du ikke har mye erfaring med 3D fra før. Siter Pass på bilen din når du parkere i storbyen: http://www.dogsoflondon.com/?n03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireSt0rM Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 3DS er jo det beste, men skal man tenke sånn så er jo Maya enda bedre og så er du i gang (disse proff-appsa er både tunge, dyre og vriene å lære). Tipper ScetchUp gjør susen hvis du ikke har mye erfaring med 3D fra før. Ikke helt enig i det at Maya er bedre en 3DS. Det kommer helt ann på hva man skal modellere/animere. Maya har en del greie ferdiginstallerte verktøyer for hår, pels, vann og andre greie effekter. Man slipper å "makke" like mye som i 3DS, men til gjengjeld er selve modelleringen litt verre spør du meg. Tror at i de fleste bedrifter som tegner 3D bruker 3DS (Ikke 100% på den så rett meg viss jeg tar feil) Mener jeg har hørt det. Har ikke rotet med så mange harde pluginer enda, tror jeg venter litt med det til jeg kan sann passe basicen 100%, går man for fort frem setter man seg gjerne letter fast. Jeg vet at Pixar bruker maya, noe som beviser at man kan lage SINNSYKE modeller/animasjoner, landskap osv. Men der er også pixar's renderman til stor hjelp for det ferdige resultatet. Jeg holder meg iallefall til 3DS nå for tiden, kunne gjerne tenkt meg å prøvd litt mer maya, men det for komme i ettertid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Jeg har brukt Rhino ganske mye. Er faktisk mye enklere å bruke enn 3DS. (syns jeg da, men jeg starta med Rhino) Denne er laga i Rhino, var øvingsoppgave på skolen. Ellers bruker jeg Inventor til litt mere tekniske ting. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rånern Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Ikke helt enig i det at Maya er bedre en 3DS. Det kommer helt ann på hva man skal modellere/animere. Maya har en del greie ferdiginstallerte verktøyer for hår, pels, vann og andre greie effekter. Man slipper å "makke" like mye som i 3DS, men til gjengjeld er selve modelleringen litt verre spør du meg. Tror at i de fleste bedrifter som tegner 3D bruker 3DS (Ikke 100% på den så rett meg viss jeg tar feil) Mener jeg har hørt det. Har ikke rotet med så mange harde pluginer enda, tror jeg venter litt med det til jeg kan sann passe basicen 100%, går man for fort frem setter man seg gjerne letter fast. Jeg vet at Pixar bruker maya, noe som beviser at man kan lage SINNSYKE modeller/animasjoner, landskap osv. Men der er også pixar's renderman til stor hjelp for det ferdige resultatet. Jeg holder meg iallefall til 3DS nå for tiden, kunne gjerne tenkt meg å prøvd litt mer maya, men det for komme i ettertid. Smaken er selvfølgelig som baken, og jeg kjenner videofolk som jobber med 3DS og andre som jobber med Maya. Bra programmer begge to. Og begge to er proff-software og bransjestandard. Bare det at mye av de "store" resultatene jeg ser ofte er laget i Maya. Men nå er jeg kanskje bare pirkete ;) Siter Pass på bilen din når du parkere i storbyen: http://www.dogsoflondon.com/?n03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg