Gå til innhold

1 time film fra Gatebil - TV2 onsdag 13 september

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Herregud da, virker ikke som du har vært mye på skogen iallefall, jeg greier tett oppunder 200 på strekka,

 

Gjør du det med Mustangen?

Jøsses.

Jeg har ikke mere enn 170-175 tror jeg, og jeg kjører ca 1:10 runder.

Det er mange her som kjører mye tregere enn det, men med så mye høyere fart på langstrekka?

Pussig..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjør du det med Mustangen?

Jøsses.

Jeg har ikke mere enn 170-175 tror jeg, og jeg kjører ca 1:10 runder.

Det er mange her som kjører mye tregere enn det, men med så mye høyere fart på langstrekka?

Pussig..

 

Japp, har det du. Du har nok sikkert bedre rundetider enn meg, Jeg har bremser som ikke greier så mye...

 

Har faktisk noen venner som kjører mer enn det nedover strekka, men fortsatt kjører saktere rundt hele banen enn deg...

 

Nå vet ikke jeg om du var ironisk/sarkastisk, men jeg tok det iallefall ikke som det...:)

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du var ironisk/sarkastisk, men jeg tok det iallefall ikke som det...:)

 

Mvh

 

Nei, jeg er genuint overrasket faktisk.

Jeg er ikke av de kjappeste rundt banen, men tror faktisk jeg kjører fortere enn snittet. Men har fart på sletta som er veldig lav i forhold til mange andre.

 

Og jeg har bra bremser da. Har du dårlige bremser så burde du bremse tidligere, dvs lavere toppfart på sletta.

 

Ellers så har bilen din (som et eksempel) mye bedre sving egenskaper enn bilen min, så du tar igjen for bremsene som er dårlige.

Eller så går bilen din forferdelig mye bedre enn min rett frem.

 

Det tror jeg heller ikke faktisk. Kanskje bedre, men ikke VELDIG mye bedre.

 

Det er ikke logisk i det hele tatt?

Pussig.. Kanskje jeg ikke titter bra nok på meteret og kjører egentlig fortere på enden der?

 

Tommy Rustad hadde vel 190km/t med Ferrari 360.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er genuint overrasket faktisk.

Jeg er ikke av de kjappeste rundt banen, men tror faktisk jeg kjører fortere enn snittet. Men har fart på sletta som er veldig lav i forhold til mange andre.

 

Og jeg har bra bremser da. Har du dårlige bremser så burde du bremse tidligere, dvs lavere toppfart på sletta.

 

Ellers så har bilen din (som et eksempel) mye bedre sving egenskaper enn bilen min, så du tar igjen for bremsene som er dårlige.

Eller så går bilen din forferdelig mye bedre enn min rett frem.

 

Det tror jeg heller ikke faktisk. Kanskje bedre, men ikke VELDIG mye bedre.

 

Det er ikke logisk i det hele tatt?

Pussig.. Kanskje jeg ikke titter bra nok på meteret og kjører egentlig fortere på enden der?

 

Tommy Rustad hadde vel 190km/t med Ferrari 360.

 

Jeg kjører Ford, ikke Ferrari ;) ( bare kødder )

 

Neida, jeg har dårlig bremser ja, med det mener jeg at jeg ikke kan kjøre lenge uten at dem "fader". Jeg rekker ikke mange runder før dem er sykt dårlige, men på den tiden rekk jeg å få 1-2 runder med bra fart nedover strekka... og under dem få rundene, fungerer bremsene ganske så bra.

 

Poenget mitt er at du får en veldig fin og rask tid rundt banen fordi du har fin flytt, bremsene er bra, bilen er bra satt opp, effekten er ikke dårlig og sjåføren er ganske flink. Derimot på min er det ikke fullt så satt opp, jeg kjører med gateslicks forran nå og har lagt mye i understellet, men er ikke like god som deg til å kjøre der, jeg bare sladder for det meste ( prøver iallefall )

 

Svingeegenskapen på min er rimelig bra, men hadde bremsene vært bedre og utvekslinga vært bedre hadde tiden min vært mye lavere, jeg bruke nesten bare 1 gir på strekka...

 

Visst du vil så kan jeg ta med gps'n nestegang du er på skogen også kan vi sjekk farten din...

 

Mvh Ottesen ( setter pris på at du er en type som det faktisk går ann å diskutere med, mange som ikke er det her...:) )

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du vil så kan jeg ta med gps'n nestegang du er på skogen også kan vi sjekk farten din...

 

Mvh Ottesen ( setter pris på at du er en type som det faktisk går ann å diskutere med, mange som ikke er det her...:) )

 

Det hadde vært moro å sjekke det da, med samme gps.

Vi får se om sjansen byr seg en gang.. :)

 

Takk for det, jeg prøver å ta til meg argumenter og høre på andre, og forventer det fra den andre parten også. Sånn som her. hehe

Lettere å diskutere da. ;)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært moro å sjekke det da, med samme gps.

Vi får se om sjansen byr seg en gang.. :)

 

Takk for det, jeg prøver å ta til meg argumenter og høre på andre, og forventer det fra den andre parten også. Sånn som her. hehe

Lettere å diskutere da. ;)

 

Helt enig :)

 

Du får hilse på visst du ser meg eller motsatt, gps'n ligger somregel i bilen og jeg er så å si alltid på skogen

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en den Forden din klarer 200 på sletta vil forbause meg mye.

Skal man klare 200 må man ha en veldig høy utgangshastighet. Jeg har kjørt forbi biler med dobbelt så mye effekt som meg der fordi jeg har hatt 30-40 kmt forsprang fra start og kan bremse på rundt 70 meters merket når alt stemmer. Det meste jeg har sett er rundt 190 på meteret som sikkert tilsvarer 180 på en korrekt GPS.

Hvor lang er denne sletta egentlig ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra http://www.rudskogen.no

... 550m ...

Jøss, er den så lang ?, det blir ca. 450 meter med akselerasjon + 100 meter med bremsing. Well, da bør vel en bil som har over 200 i sluttfart på 401 meter fra stillestående greit klare over 200 med farta ut av langsvingen. Tviler ikke på at MrLeone klarer det med bilen sin om den har 600+ hester.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Rustad er en veldig dyktig sjåfør klarte 210km/t med koningsegget som har 800HK+ og under 1100kg.

Da blir det vanskelig å klare 200km/t med 80talls mustang på lang sletta.

Hvis man har mindre hjul på bilen viser speedometere feil, og det er ca 10% feil visning på speedometerene på vanlige biler. Superkart har 220km timen på langsiden dem kjører på 54sek runder.

Jeg tviler på disse hastigheten dere har på sletta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på disse hastigheten dere har på sletta.

 

Da er du selv velkommen til og sitte på en tur til sommeren

så kan vi sammen se.. :)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hastigheten på slutten av banens lengste strekkning sier sjeldent noe om rundetidene. Det er bare å se på for eksempel F1, topphastighetene øker ikke mye fra år til år. Likevell går rundetidene stadig nedover. Det som har mest å si er hvilken hastighet bilene har gjennom svingene. Hvor fort en bil kommer opp i høye hastigheter kan også ha mye å si. Hvis en bil klarer å komme opp i 180 midt på strekken, og 190 på enden. Så kan den bilen bruke kortere tid på strekken en biler som har 170 midt på og 200 på slutten.

 

Forøvrig synes jeg programmet var ganske dårlig. Det virket som rølping var viktigere en bil, noe jeg synes er en feil fremstilling av bilmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye syting angående reportasjen i denne tråden synes jeg. Vi som liker bilbyggermiljøet og Gatebil, skal vel bare være glad for at en riksdekkende kanal i det hele tatt sendte litt mer en 2 min innslag på nyhetene om STORT HARRYTREFF med masse fyll og bråk. Er enig i at det kanskje burde vært en annen reporter, men han var da bedre enn ingen reporter...

 

Tommy Rustad er en veldig dyktig sjåfør klarte 210km/t med koningsegget som har 800HK+ og under 1100kg.

 

Nå har du kanskje ikke fått med deg at det var en del kriterier for at "2 skalla menn" i det hele tatt fikk kjøre kinderegget. De ble nektet to ganger, før de fikk lov å kjøre den, med masse instruksjoner og kjørekurs fra den svenske produsenten. Var oppslag i VG eller Dagbladet om det..

 

Og at Monster EVO'n klarer 220kmh på strekka der tviler jeg ikke et sekund på...

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Rustad er en veldig dyktig sjåfør klarte 210km/t med koningsegget som har 800HK+ og under 1100kg.

Da blir det vanskelig å klare 200km/t med 80talls mustang på lang sletta.

Hvis man har mindre hjul på bilen viser speedometere feil, og det er ca 10% feil visning på speedometerene på vanlige biler. Superkart har 220km timen på langsiden dem kjører på 54sek runder.

Jeg tviler på disse hastigheten dere har på sletta.

 

Tviler veldig sterkt på at Rustad ga alt med en bil dem har sletet med å få prøve, og i tillegg koster 7 mill+.

 

Og jeg bruker gps, ikke speedo. Åssen bil jeg har er egentlig litt uvesentlig, du tror vel ikke jeg hadde hatt bra fart nedover der med orginal bil ?

 

Jeg skjønner ikke helt meg på folk her, Mr.Leone kjører med sykt bra oppsatt bil, 4x4 og effekt i massevis... tror ikke folket her er helt klar over draget i en 600+ bil....

 

Rundetiden på skogen bør ikke nødvendigvis følge toppfarten på rettstrekka, mange kjører veldig raske runder uten veldig høy fart på slutten, og noen motsatt...

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår