Gå til innhold

High res Bilder av en smuuud Rx7

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Hvordan er holdbarheten på disse motorene da?? Er ikke det ett av problemene å få de til å holde tett etter noen km?? Hvor ofte må man bytte "rotor-blader" (ingen anelse om hva det egentlig kalles.) for å opprettholde effekten??

Er vel kanskje ikke så vanskelig med alle de 4 (??) bevegelige delene i denne motoren.. :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten kommer helt an på vedlikeholdet og hvor mye en er villig å koste på bilen! Lekasjer er generelt ikke noe problem på disse bilene i dag. Rotorene skal vanligvis ikke være et svakt punkt, apex-lamellene på rotorene er derimot et utsatt slitepunkt.

Motorens verste fiende er faktisk overoppheting!

Driver å overhaler motoren min i vinter på grunn av overoppheting..

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Holdbarheten kommer helt an på vedlikeholdet og hvor mye en er villig å koste på bilen! Lekasjer er generelt ikke noe problem på disse bilene i dag. Rotorene skal vanligvis ikke være et svakt punkt, apex-lamellene på rotorene er derimot et utsatt slitepunkt.

Motorens verste fiende er faktisk overoppheting!

Driver å overhaler motoren min i vinter på grunn av overoppheting..

 

endelig en rotasjons fan??? great... skal kjøpe meg en til sommer og bygge gjennom vintern! den skal pent få 3mm seals..

 

åssen bil har du?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Rotasjonsmotor er jo livet da! :)

Jeg har en -93modell RX-7 Twin Turbo. Står i garasjen å venter på snøfrie veier, motoren er ferdig overhalt og klar for ny sesong!

Hva slags bil skal du skaffe deg da?

 

nøyaktig samme som deg! us mod... har du noen bilder??

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv den enkleste stemepl motor har minst 40 beveglige deler...mye som kan gå ødelagt....

 

en wankel har 3 hoved deler som beveger seg...

 

et par rotorer, og en drivaksel...

 

 

her er noen bilder som du kan bli litt klokere av:

 

 

rotary-engine-intro.jpg

 

her ser du saker....lamellene sitter i 'hjørnene'...

 

rotary-engine-rotor.jpg

 

 

apex seals...på godt språket!

 

rotary-engine-housing.jpg

 

animasjon 1

 

animasjon 2

 

rotary-engine-end.jpg

 

rotary-engine-housing-3.jpg

 

rotary-engine-center.jpg

 

 

 

 

Mere info kan du finne på;

 

:D Howstuffwork.com

 

 

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår