Gå til innhold

Varm headunit :/

Ranger emnet

C180 Sport

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har vært på rudskogen idag på gatebiltreffet ;) Men på veien hjem merket jeg at headunit'en var veldig varm...Jeg tok den ut og kjente bak og der var den så varm at jeg brant meg på fingrene :S

Noen som har noe peiling på hva dette kan være?? Skal vel ikke bli så varm...?

Mvh

Tom Erik :)

Merc C180 Sport, under oppussing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det alpine spilleren blir varm.. Men den fungerer da uansett...

Men Rf spilleren min ble så varm at det ikke gikk ann og ta på den, Det at den lå oppå varme kanalene hadde kansje litt med saken og gjøre... hehe den ble så varm så den ikke ville fungere..

En jevla ræl/søppel/(sett in passende negativt ord her) spiller var det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normalt ja :) og det er først og fremst utgangs IC -ikke transistor- og som JEJ beskriver er jo når innebygd forsterkeren brukes at den blir så varmt. Det JEG pleide å gjøre var å koble ut utgangs IC men det må gjøres av "utdannet personel" eller noen som kan. Noe enklere for folk felst er å dempe helt ned de kanalene som ikke brukes, da mange bare har et par høytaler koblet til FRONT utgangen så demper man REAR utg helt, ellers vil REAR utgs levere signal til en balast motstand og generere varme... Andre ting som hjelper er å lage noen åpninger under dashen da de fleste er helt tette og da blir det dårlig med luft sirkulasjon bak dashen.

Bør vel nevnes også at cd plater med mye ripper/møkkete også vil skape mer varme i cd spilleren... av den enkle grunne at servo kretsene i cd mekanismen vil jobbe mer konstan og generere en del varme... :hello: mottiltak: sett heller på radion... :hammer: :) Ellers greit å huske: varmen forkorter laserens levetid BETRAKTELIG.....

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider