DjViper Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Hva sier reglene om små skilt per dags datò?? Viss jeg vil bestille eit slikt lite skilt til å ha framme!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Da Boss Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Hei Du må søke biltilsynet om å få lite smalt skilt. Disse er forbeholdt amcar. Jeg jobber der som skiltplatene blir laget for helle landet. Jeg vet om mange som har søkt å fått avslag. Det kan hjelpe dersom du har en spesielfanger som der ikke er laget plass til normalt skilt.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Disse skiltene er ikke forbeholdt amcar på noen som helst måte. Disse skiltene må man søke spesielt om for å få, og er bilen levert originalt med plass til stort skilt (svært på per dags dato som leveres idag med plass til lite skilt), er det svært liten sannsynlighet for å få lite skilt, dersom man ikke finner noen som ikke kan regelverket. Det skal ikke hjelpe at du har stylingfanger, men det kan gjøre det (igjen, dersom ikke alle kan reglene blant de som behandler søknaden din) Det finnes ikke en felles skiltfabrikk for hele landet. F.eks Region Vest (Hordaland/S&FJ/Rogaland bruker Lator, på Gjøvik bruker dem Toten Produkter, osv. For å oppsummere; Du kan alltids søke om å få lite skilt (lite stort/lite smalt), men sannsynligheten for at du får lite skilt (siden jeg tipper du har stort nå og vil bytte), er på linje med å vinne i Lotto.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Etter det jeg har hørt og lest er det ikke mulig å få småe skilt lenger. Har et par kamerater som har forsøkt og de fikk nei på flekken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Etter det jeg har hørt og lest er det ikke mulig å få småe skilt lenger. Har et par kamerater som har forsøkt og de fikk nei på flekken.. Muligheten er tilstede, men reglene er svært strenge. Har bilen plass til stort skilt, og har det per dags dato, er sjangsen lik 0 om man følger reglene. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Da Boss Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Til Marvil. Alle skilt plater blir laget ved Åstveidt i Bergen , disse blir så solgt videre til feksempel skiltfabrikken i Oslo og andre som preger skilt for noen distrikter. Ved Åstveidt så pregges skilt for trøndelag møre og romsdal nordnorge å finnmark. Jeg har selv jobbet som produksjonssjef ved skilt avdelingen på Åstveidt så regler for de forskjellige skilt typer det kan jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 kjenning som spurte, de sa det var en liten periode de "ga ut" småe skilt. var vist slutt på det nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 har kjøpt ny front fanger til min mazda der det er "bygd" for små skilt! som her http://216.55.128.40/sonnic2/otheredimages/93_626titanfront2.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Til Marvil. Alle skilt plater blir laget ved Åstveidt i Bergen , disse blir så solgt videre til feksempel skiltfabrikken i Oslo og andre som preger skilt for noen distrikter. Ved Åstveidt så pregges skilt for trøndelag møre og romsdal nordnorge å finnmark. Jeg har selv jobbet som produksjonssjef ved skilt avdelingen på Åstveidt så regler for de forskjellige skilt typer det kan jeg. Misforstod innlegget ditt, da jeg trodde du skrev at alle skilt (mistolket ordet skiltplater) ble laget der. :) Flott at du kan reglene for skilt, det er litt for få som kan dem dessverre. :) Men de små skiltene (LS/LH) er ikke forbeholdt amcars, de skal bare brukes dersom en bil er typegodkjent med små skilt (noe jeg har til gode å se på nye biler i Norge idag) (evt ved spesielle tilfeller der det enkeltgodkjennes, noe som er SVÆRT sjeldent). Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 skal iallefall forsøke, så får me sjå ka som skjer:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Jepp, taper ingenting på det.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hehe..nei, og så er det vel gratis å prøve også?! eller:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Husk å fortell etterpå hvordan det gikk! Hva du sa og hva de sa ;) Lykke til :D Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hehe..det skal eg gjøre:) men blir ikke nå med det første, har ikke fått på fangeren endå, og siden det er så strikse regler så tror jeg må vente til jeg "må" ha små skilt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanner Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Var på biltilsynet i vår og registrerte vanen min, spurte i samme slengen om små skilt, måtte da vise bila for en kontollør som skulle avgjøre om jeg fikk eller ikke. Fikk lite bak men fikk beskjd om at foran var utelukket. Hadde visst noe med lesbarhet i fotobokser og sånn.:blah: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg