espsko Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 eller få små skilt bake som du tar fram:thumb ...helt til du får bot i kontroll fordi du kjører med ikke godkjente skilter foran ;) Står i vognkortet hvis bilen er godkjent med små skilt, og der står det også hvor de små skiltene skal stå. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 trudde eit øyblikk eg var genial, men den gang ei!! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ...helt til du får bot i kontroll fordi du kjører med ikke godkjente skilter foran ;) Står i vognkortet hvis bilen er godkjent med små skilt, og der står det også hvor de små skiltene skal stå. Finnes jo de luringene som har godkjent lite skilt bak, som "mister" det og melder det tapt, og vips har de to små skilt, ett fremme og ett bak (lovligheten er jo ikke til stede, men).. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Finnes jo de luringene som har godkjent lite skilt bak, som "mister" det og melder det tapt, og vips har de to små skilt, ett fremme og ett bak (lovligheten er jo ikke til stede, men).. :) Jepp, men du har jo fortsatt et problem om du blir stoppa, fordi lovligheten ikke er til stede. Ergo løser det jo ikke stort mer enn å få laget seg små skilt et annet sted og kjøre med dem. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jepp, men du har jo fortsatt et problem om du blir stoppa, fordi lovligheten ikke er til stede. Ergo løser det jo ikke stort mer enn å få laget seg små skilt et annet sted og kjøre med dem. Stemmer.. :) I tillegg risikerer man å bli anmeldt for å ha levert falsk anmeldelse (meldt et skilt som ikke er tapt, for tapt), som ikke akkurat gjør saken bedre.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 altså..problemet er egentlig at fotoboksene ikke klarer å lese skiltene?? eller gjør det dette bare for moroskyld å lage denne regelen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Blant annet det med fotobokser, men det er nok ikke for morro skyld, nei.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 hvis du ikke har tilstrekkelig med lys over skilte så blir de veldig vanskelige å se for fotobokser i mørket med det lille skilte Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahn Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Hva sier reglene om små skilt per dags datò?? Viss jeg vil bestille eit slikt lite skilt til å ha framme!! Det finnes en tråd om dette fra april. Jeg gjorde en del undersøkelser hos BT i Kr.sand i fjor da jeg ble bedt om å levere tilbake mitt lille skilt foran. Se tråden Lite skilt.. er det lett å få?, sånn ca. midt på side 2, hvor jeg oppsummerte mine erfaringer og tolking av regelverket. Som noen har nevnt tidligere er det mulig å treffe på noen hos BT som ikke kan regelverket godt nok, og da være heldig å få lite skilt. Problemet er at godkjenningen kan trekkes tilbake hvis den er gitt på feil grunnlag, og det vil bare være et tidsspørsmål før politiet sender deg til BT for kontroll... Jeg ble iallefall kalt inn Siter "Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan. I begge tilfeller har du rett." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plixzard Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg har egentlig ikke plass til stort skilt på min bil så jeg dro på biltilsynet og viste fram bilen min og spørr om jeg kan få lite skilt siden det går mye bedre i helheten med bilen. Svaret er nei. Jeg kunne bare sette noe mellom skiltet og skruehullene så da kom skiltet utenfor fangeren. Hvis dere skjønner:p Også sa de at slike små skilt ikke er godkjent i utlandet hvis man drar dit. Dette sa en som skal ha greie på endel på BT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg spurte og fikk, foran og bak :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Mustang95: når var det du spurte om å få da?? år siden eller et par uker?? Jeg skal ha skilter på en Peugeot nå snart, og vil ha lite skilt fremme. Men det er da altså umulig å få??? Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 små skilter blir ikke lenger utlevert til montering foran på bil. dette er i den siste tid forsøkt gjentatte ganger på biltilsynet flere steder i landet. svaret er nei.. selv om det egentlig ikke er plass til stort skilt. Totalstopp på godkjenning av små skilt foran på bil er svaret man får fra dem som kan reglene hos vegvesen/biltilsyn. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes190E Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ergo løser det jo ikke stort mer enn å få laget seg små skilt et annet sted og kjøre med dem. Men er ikke det "dokument" forfalskning ? selv om det er samme nr. Siter Mercedes 190e 2,3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 For å oppsummere; Det er IKKE mulig å bytte til små skilt (foran vertfall) (dette gjelder ikke dersom bilen er typegodkjent med lite skilt, men har ikke sett en nyregistrering som har dette godkjent enda etter de nye reglene som kom ifjor) på bil, dersom man følger reglene. Selvsagt kan man være mulig å finne noen som ikke kan reglene, men det betyr ikke at det er slik overalt, og man kan risikere å måtte tilbake om det blir oppdaget. Å få noen til å lage et lite skilt er forøvrig dokumentforfalsk, ja. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg