Kjell Bøe Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Jeg driver fortsatt og går over bilen da det nærmer seg høst :) Nå som jeg har funnet ut av en del andre ting, er det oljelekasjen som står for tur... Det lekker olje i framkant av motoren, kan dette være simringen på veiva, eller er det bare bunnpakkningen som står under olje? Går det og bytte bunnpakningen uten for mye pes mens motoren er i bilen? Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 heisann.. da eg hadde lekk i bunnpanna i front måtte eg løfte opp motoren for å få av bunnpanna... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Må jeg ha bunnpanna helt av for og bytte bunnpakningen? Håpet at jeg klarte og skru av skruene og lirke på den nye pakningen mens motoren satt på plass... Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 jeg måtte løsne motorfestene, løft motoren så langt du kan da er det bedre å jobbe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 eg klarte ikke det du skriver..eg løsnet motorfestene og løftet motoren opp.. men det er i en 74 camaro kanskje det er anderledes i din bil? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Du er jo velsignet med et panser :pray :pray :pray Jeg har bare et kikkhull av et panser da motoren står halveis inne i bilen... Men jeg kan muligens få lirket ned talja i framenden av motoren og løfte den... Da blir det hvertfall mer arbeide en et par timer da... Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hehe..syntes det var jævlig å gjøre det..måtte jo av med motorfester og div men du har vel det en smule verre?:P jaja lykke til hvertfall.. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Er alltid pes å sku på Van’s.. Skal visstnok gå ved å heve motoren noe…har aldri gjort det selv men.. husker tilbake for maange år siden når jeg hadde Van, var pes nok å bytte kam og løftere. Når jeg syns jeg hadde dårlig plass, tenkte jeg på kompisen som hadde en 454 i Van’en sin, hehe Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Jeg har bytta topp pakninger på den med motoren i bilen, og det syntes jeg gikk greit... Jeg kunne jo sitte og skru inni bilen mens det regna ute :D 454 i en van går vel greit i de modellene som kunne bli levert med diesel da de har større motorkasse (har nemlig vært innpå tanken men har for liten motorkasse til at det går :() Jeg får bare prøve meg fram, og løfte motoren om jeg må det ;) Men som jeg nevnte i første post, kan det være at det bare lekker i simringen på veiva, eller er denne over oljenivået i motoren? Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg