Gå til innhold

Bilstereo - hva er best?

Ranger emnet

Jacob

Anbefalte innlegg

I den nye butikken vi skal flytte til skal vi også drive med bilstereo. Men det er så mange meninger om hva som er bra og ikke så bra. Dette er egentlig en undersøkelse om hva dere foretrekker så jeg har produkter dere ønsker.

Det kan godt hende at f.eks Sony har fine spillere men dårlige forsterkere og høytalere osv.

Gi meg råd folkens.

Jacob Kielland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har lagt min elsk på JVC-spillere, da helst de litt dyrere Exad-modellene.. Elsker lyden i disse. Har selv Infinity høyttalere og forsterkere, og dette spiller høyt og fint, akkurat slik jeg liker det ;)

Før brukte jeg kun DLS forsterkere og høyttalere, dette spiller MEGET fint i forhold til pris..

Kjører tysker med turbo og drag på alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den nye butikken vi skal flytte til skal vi også drive med bilstereo. Men det er så mange meninger om hva som er bra og ikke så bra. Dette er egentlig en undersøkelse om hva dere foretrekker så jeg har produkter dere ønsker.

Det kan godt hende at f.eks Sony har fine spillere men dårlige forsterkere og høytalere osv.

Gi meg råd folkens.

Det er vel ikke så lett at du kan velge å vrake merker på hva du vil selge. Man må vel søke osv?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er det relativt grei omsetning på de billige produktene fra sony f.eks, samt pioneer.

Majoriteten av kundene vil ha noe billig ræl og det er greit å ha noe de ønsker i steden for å sende dem videre til neste sjappe..

Hvorvidt bilstereo i en butikk drevet av folk som ikke kan noe om det er en god plan eller ikke er dog noe uvist ;)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audison, Alpine (spillere og høyttalere), Ground Zero (woofere). Da er dere langt :). Alt utenom Alpine finner du hos http://www.iceaudio.no . Cerwin Vega er vel også noe som selger temmelig lett, og er veldig bra i sin klasse. Nå er det vel ingen som importerer Lanzar til norge, så kanskje se om dere får til noe der, veldig gode "budsjett" forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man selge stereo synes jeg, man bør ha såpass kompetanse til å kunne snakke vedrørende produktet. Ikke bare si: Fin kraftig monoblokk. 1000 w rms 1 ohm. 4999.

Bør kunne sette sammen ei pakke med passende komponenter, riktig kasse, kabel dimensjon etc etc.

Er så lei av Brl, Tv Boden, Tønsberg stereo senter.Du kommer inn å sier hva du skal ha og ditt behov. Da prakker de på deg helt andre produkter enn det du trenger til en mye høyere pris.

En kompis av meg var på Brl og skulle ha forsterker til en Rockford Fosgate T1 Power 12". Han kom glad og fornøyd ut med en 4 x 45 w rms. Sier litt om selgeren kanskje

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt om brokopling? hehe

skjønner godt hva du mener.

var på tvboden å handla anlegg, da jeg dro tilbake senere for å kjøpe ny forsterker kjente han meg faktisk igjen! hehe, fikk da noen forslag til forsterker, men fant selv den jeg kjøpte. Det han sa når jeg fant den var, åja har vi det merket å...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en fordel å ha litt peiling på hva man driver med før man kaster seg ut i det...

Jeg tror det er omvendt, pallesalg (billige produkter,kjente merker)= mer penger enn å faktisk ta kunden og hans meninger seriøst.

(Det er selvsagt bedre å ha et godt forhold til kunden og finne den beste løsningen kun for ham\henne osv, men jeg tror det ligger mer penger i en perverst billig webshop uten info om noe som helst.)

Et elkjøp\lefdal-bilstereo senter rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er omvendt, pallesalg (billige produkter,kjente merker)= mer penger enn å faktisk ta kunden og hans meninger seriøst.

(Det er selvsagt bedre å ha et godt forhold til kunden og finne den beste løsningen kun for ham\henne osv, men jeg tror det ligger mer penger i en perverst billig webshop uten info om noe som helst.)

Er det sånn å forstå at du ville heller kjøpt inn 1 hel pall med billig høytaller som du tjener grovt på i stede for kundens behov og ønsker?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal bygge seg opp ett godt rykte som stereo-forhandler så er det bedre å ha få meget fornøyde kunder som skryter til sine kompisser og få kunder slik, istede for å ha en hel haug med ufornøyde kunder som forteller andre hvor dritt butikken er slik at ingen vil kjøpe hos deg.. Det tar litt lengre tid å tjene masse penger, men det vil vel lønne seg i lengda :)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider