Gå til innhold

Back to basic -GTi-

Ranger emnet

tommyel

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis du tror at "gewinde" gjør at du automatisk kjører fort på bane/vei tar du feil. Jeg kjører selv rally (ikke med golf) og ingen av mine konkurenter som kjører golf 1 kjører med gewinde og dorullfelger (Snakker om asfaltrally). Dette trodde jeg alle visste. Et riktig oppsett får du ikke av lavest mulig bil og bredest mulig felg! :-)

Dette sporet litt av, men en interesant diskusjon synes jeg. Takker for tilbakemeldingene på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg godt :-) Må ikke undervurdere justerbare koni dempere. Koni har kanskje et litt frynsete rykte, men stilt på det stiveste er de absolutt konkuransedyktige. Ikke minst fungerer de i det daglige, du slipper å dabbe rundt. Hadde jeg hatt råd, skulle jeg ha investert i Øhlins justerbare gassdempere. Men KW gewinde eller Formel K... Ikke foreløpig, får se om du slår meg med det først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja du får komme på rudskogen neste år da med koniene :)

Nuvel, nå er det vel gjerne Gewinden som blir stiv som en stokk om den skrus i bunn, og dermed gjør at bilen sitter i svingene.

Man kan jo like gjerne ha en høyere bil som er like stiv, men som sitter godt i svingene til tross for "høyden".

Jeg kjører gewinde som er skrudd i bunn og det er ufattelig stivt (Altfor stivt for norske veier). Det gir gode kjøreegenskaper, men det kunne jeg like gjerne fått om jeg hadde hevet bilen men justert de stive (Nå kan ikke jeg justere stivhet separat da, men om jeg hadde hatt grommere Gewinde. Jeg kjører kun for stilens skyld, kjøreegenskaper er bonus) ;)

EDIT: Glemte å kommentere, STRØKEN bil! Gjort en god jobb :thumb

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo klart! lavere tyngdepunkt=mindre krenging! plus orginale mjuke fjører er jo ikke akkurat medisin for krenging heller!

er en grunn til at dtm biler og stcc biler er lave vettu ;)

Tydeligvis har du årevis med erfaring med å kjøre einser på bane :thumb

Får jo ett overlegent veigrep når bærearmene står i 45 graders vinkel oppover...not

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo klart! lavere tyngdepunkt=mindre krenging!

Min erfaring er ihvertfall at hvis bilen har litt å "sette" seg på, så er den bedre på bane. En blodsenket Golf1 uten fjæring har en lei tendens til å understyre veldig. Dette kan selvfølgelig reduseres med flittig venstrebrems :thumb Men med et riktig oppsett er ikke v.bremsing nødvendig i like stor grad.

Misforstå meg rett folkens, jeg mener ikke at en Golf country er bedre egnet for bane. Mener bare at lavest mulig ikke nødvendigvis er best. Men at du må ha en ener nærmere bakken enn den kom originalt for å kjøre fort er greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja du får komme på rudskogen neste år da med koniene :)

Hvis du virkelig tror at en bil som subber med 1 person er bedre enn en perfekt høydejustert, tar du feil. Du kan ha stivere dempere og stivere fjærer uten nødvendigvis å ha justerbart skrudd i bunn. En Porsche Cayenne er høyere bakken enn en Daewoo Matiz, hvilken er best?

Jeg så tråden allerede hadde fått 38 replies, håpet dette var on topic. Takket være deg var det visst nesten bare off topic. Du får heller lage din egen "subbende biler er raskest rundt en bane, jeg er mester, ingen andre har rett, jeg er arrogant"-tråd, vær så snill ikke ødelegg denne.

Det jeg savner er Avus "Snowflakes", de klassiske GTI-felgene. Jeg er glad ikke alle skal ha megalav Einser, det at noen tør å gjøre noe nytt er fett. En ting er å lage en lowrider og ha en høy bil, en annen ting er å kjøre originalstil og ha en høy bil. Da følger man stilen, noe som er viktigst i mine øyne. Ekstremt pen bil som du virkelig må være stolt av :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var det gewinde jeg meset jubla for her jeg da ikke at den subba i asfalten,men lavere en 60mm senken som er å få handla, men på en bane uten humper så vil jeg tro den er fin lav også!

nå har ikke jeg heller tenkt meg på banen så lav som mi er nå. og min subber ikke.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider