Rezern Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Vet at det har vert noen spm. ang. rubbing tidligere her på forumet, men ingen av de ga meg svar på mitt spm. Har en kompis av meg som mener at viss enn rubber bilen vil man være nødt til å bone(Polere) den oftere enn om man ikke rubber den. Er dette noe i dette eller blir det og bone(Polere) som før?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 aldri hørt før... med rubber du før du polerer vil du lettere få bort riper etc. Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Den der var ny for meg... Ved å rubbe bilen, kalles også lakkrens, så fjerner du såkalte "paint defeckts" altså lakk"skader" som swirls, oksidasjoner og andre småriper og defekter som du ikke vil ha der. Noe du ikke vil klare ved å bare polere (bone). polering (bone) er noe som du gjør får å friske opp lakken igjen, og tilføre den ny "fuktighet", slik at du får tilbake dybden og glansen i lakken. Får å beholde denne glansen så topper man alt sammen med en bra voks. F.eks Meguiars Tech Wax. Denne gjør så lakken holder seg. så du slipper å polere bilen igjen neste gang du vasker bilen. Men å behandle lakken med en spraywax og en pure polish en gang i måneden, eller når du vil ha skikkelig glans i en fei, er heller ikke dumt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ztaal3 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 vel jeg har nå det siste året ca jobbet med klargjøring av biler både ved ett nissa verkstedå ett privat verksted. rubbing og lakkrens er ikke samme greia, rubbing er noe du gjør for hand å er ganske så lowtech.... lakkrens snakker vi om å bruke slipe puter på vinkelslipere, her er det små slipe stopper i voksen å man bruker varme for å ''smelte'' lakken.... jeg lakk rensa bilen min for 2 - 3 uker siden, å vaska den ganske mye i det siste, å må ærlig si dette er det beste man kan gjøre for en lakk... men man kan ganske enkelt ikke polere en bil for ofte... å lakkrens må jeg bare få si kan være skummelt for tar man for mye begynner lakken å bobble/koke... Siter Sjekk ut prosjekte mitt... http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?t=3629 alle komentarer er hjertelig velkommen ;) [X] 1994 Nissan Primera (p10) sr20de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 vel jeg har nå det siste året ca jobbet med klargjøring av biler både ved ett nissa verkstedå ett privat verksted. rubbing og lakkrens er ikke samme greia, rubbing er noe du gjør for hand å er ganske så lowtech.... lakkrens snakker vi om å bruke slipe puter på vinkelslipere, her er det små slipe stopper i voksen å man bruker varme for å ''smelte'' lakken.... jeg lakk rensa bilen min for 2 - 3 uker siden, å vaska den ganske mye i det siste, å må ærlig si dette er det beste man kan gjøre for en lakk... men man kan ganske enkelt ikke polere en bil for ofte... å lakkrens må jeg bare få si kan være skummelt for tar man for mye begynner lakken å bobble/koke... Rubbing trenger ikke å gjøres for hånd, er ingen problemer med å bruke masking til å rubbe, jeg bruker maskin og rubbing jevnligt på jobben. Hvis du får bobbling/koking i lakken når du bruker lakkrens eller rubbing med maskin, så kjører du for hardt på, står for lenge på ett sted, du kan da evt spraye på litt vann for kjøling mens du rubber Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.