Marvil Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Helt enig... Det er også ganske greit å se inn i bilen slik at man feks i et kryss faktisk ser at vedkommende bil som har vikeplikt for deg faktisk har sett deg... Lys solfilm er greit om det passer til bilen, selv foretrekker jeg orginalt tona vinduer. Mørk solfilm som de fleste rånebilene har STYGT og HARRY... Hvis jeg får inn en bil med solfilm er det d første som blir fjernet... usj. Pft, er jo ingenting som slår en halvkrasja Sierra med helsvarte ruter rundt hele.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Skal man ha en rånebil, så er sort soting helt greit syns jeg ;) Det liksom en obligatorisk ting, som terninger og wunderbaumen. Men til saken... Den linken jeg pasta, hvordan kan jeg vite om det er bullshit at soting bak er blitt ulovlig? Hjelper vel ikke å ringe biltilsynet eller politiet, for alle har forskjellige meninger og ingen er sikre på dette virker det som. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Det eneste du skal forholde deg til er regelverket. Hva naboen sier, eller bestemora til naboen til morra di som kjenner ei på jobben som har ei vennine som er i slekt til en som jobber i Biltilsynet på Svalbard, har ingenting å si, så lenge regelverket er klart på det området. :) http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-031.html Der står det klart og tydelig; Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hvis du soter 100% og tar vekk speilet kan ingen si noe:) Om man leser litt i Kjøretøyforskriften, så ser det ut til at dette ikke er lovlig. Dette av den grunn at biler som har krav på innvendigspeil skal kunne se utrykningskjøretøyer i dette speilet, og da må man se på hvilke biler som har innvendig speil som krav; § 30-3. Speil på bil2. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendig speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes. Altså kan man ikke sote 100% og ta vekk det innvendige speilet, med mindre man har en bil som oppfyller kravet som er uthevet over (f.eks varebiler med skillevegg, lastebiler, osv). :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Det eneste du skal forholde deg til er regelverket. Hva naboen sier, eller bestemora til naboen til morra di som kjenner ei på jobben som har ei vennine som er i slekt til en som jobber i Biltilsynet på Svalbard, har ingenting å si, så lenge regelverket er klart på det området. :) Minnet meg litt på et Donald-blad jeg leste en gang, en som hadde hørt om en som kjente en som trodde han hadde hørt rykter om at osv :blah: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hehe.. :D Det er alltid noen som har hørt noe av en kamerat ... (osv) som tror ting er lovlig av den grunn.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Om man leser litt i Kjøretøyforskriften, så ser det ut til at dette ikke er lovlig.Dette av den grunn at biler som har krav på innvendigspeil skal kunne se utrykningskjøretøyer i dette speilet, og da må man se på hvilke biler som har innvendig speil som krav; Altså kan man ikke sote 100% og ta vekk det innvendige speilet, med mindre man har en bil som oppfyller kravet som er uthevet over (f.eks varebiler med skillevegg, lastebiler, osv). :) Jeg har vist en bil på BT med tectylert bakrute, og da fikk jeg beskjed om å ta ned speilet. Det er rom for tolking i den forskriften. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Jeg har vist en bil på BT med tectylert bakrute, og da fikk jeg beskjed om å ta ned speilet. Det er rom for tolking i den forskriften. berre et spørsmål. kenn tectylera ei bakrute? Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 berre et spørsmål. kenn tectylera ei bakrute? Folk som er gale i hodet :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 berre et spørsmål. kenn tectylera ei bakrute?:hello: kiddieRegna med det ble et spørsmål. Ruta ble opprinnelig lakkert sort men gjennomsiktig av noen sk. proffer. Flassa som ville f.. Etter en bitte liten diskusjon:fatality: fikk jeg beskjed om at den ruta ikke var mulig å lakkere, den ville flasse uansett.. Da fant jeg tectylen. Utenfra ble ruta helt strøken, og den flassa ikke på to år Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg har vist en bil på BT med tectylert bakrute, og da fikk jeg beskjed om å ta ned speilet. Det er rom for tolking i den forskriften. Det er mulig, men hvorvidt det var pga manglende innsikt i regelverket, er jeg ikke sikker.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Fører skal vel ha sikt gjennom bakruta? hehe. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Rare greier dette, Staten er nok på høyde med En viss "Skrue" i griskhet snart men det går ann å leve med. tipper at mye vil bli forbudt med tiden jeg, så det er bare å være forberedt. Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 treng ikkje være § rytter heller då veit du Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hva med biler med sånn rødaktig frontrute? Er jo totalt umulig å se inn i disse. Hvordan skal man da ha øyekontakt med sjåfør? Rart det er lovlig egentlig.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg