Limit3d Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 noen som har erfaringer med dem? skulle sikkert posta i et annet forum, men der blir posten trolig ikke lest.. De har jo greie priser, men er det vanskelig å sote? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Er ikke vanskelig og gjøre det hvis du tar ut rutene, går med rutene i også. men krever endel trening, feiling og bortkasta film. hehe. Men syns ikke prisene dems er så bra, nesten 150kr meteren, og sannsynligvis så vil du feile et par ganger og må kaste det. Syns du skal prøve med litt bileksta film først:thumb Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Solfilmen de leverer funker meget bra den, har selv prøvd den typen de har (solarguard) og sunguard solfilmen... J bruker til vanlig sunguard film når j legger på solfilm på div biler... Hvordan resultatet blir, kommer ann på hvor flink og nøye han som gjør det er... Noe av det viktigste som er når man skal legge solfilm, er at ruta er 100% støvfri og ren... (hjelper ikke å vaske ruta 1 gang med JIF vindusrens og tro at ruta er god som ny) Så skaff et skikkelig rengjøringsmiddel hvis du finner ut at du skal sote selv... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 hvordan er denne filmen ripemessig? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 hvordan er denne filmen ripemessig? Har hatt sunguard filmen på bilen i 15 mnd, hvis du finner en ripe, så er du god :) Dette er snakk om ruta på sjåfør siden, har hatt den X-antall ganger opp og ned, ikke kjenner du kanten på solfilmen pga at den har j slipt ned jevnt til kanten på glasset, og filmen henger på ruta i motsetning til at den "søppel-filmen" rundt omkring... Kan legge til at når solfilm-montørene monterer denne filmen hos seg, så leverer de ofte med 3-5 års garanti mot riper/slitasje... (så sant det ikke er selvforskyldt) Hvis du er interessert i å prøve sunguard film, så har j film liggende... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 er jo selvsagt interesert.. men tenker på riper ang montering.. har montert film X antall ganger selv, og ender alltid med å ripe opp filen selvom jeg bruker mengder med vann har pr dags dato CD-cardic film, kurrant film og legge på men.. der stopper det jaggu og! henger bra gjør den. og har slipt ned alle kanter.. men sliter fortsatt med montasjeriper.. og selvsagt de standard ripene ved kjøring av rute opp og ned Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 er jo selvsagt interesert.. men tenker på riper ang montering.. har montert film X antall ganger selv, og ender alltid med å ripe opp filen selvom jeg bruker mengder med vann har pr dags dato CD-cardic film, kurrant film og legge på men.. der stopper det jaggu og! henger bra gjør den. og har slipt ned alle kanter.. men sliter fortsatt med montasjeriper.. og selvsagt de standard ripene ved kjøring av rute opp og ned Som sagt, ved rett påføring av film og riktig bruk, så er ikke riper et problem... Bruker du selvsagt en trekloss til å skrape ut vannet, så ender det jo med riper... Har ikke hatt noe problem med dette tidligere ihvertfall... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 hva er rett måte for å ta det på a? hvilke redskaper trenger man? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Som sagt, ved rett påføring av film og riktig bruk, så er ikke riper et problem... Bruker du selvsagt en trekloss til å skrape ut vannet, så ender det jo med riper... Har ikke hatt noe problem med dette tidligere ihvertfall... har en gummiskrape som jeg kjøpte en gang i tiden.. den er bedre enn de som følger med filmen, men alikevel blir det motasjeriper selvom ruta er rensa med altmuligrart, skrapa med barberblad og alt, og har tatt forbehold om å drive på i et rom med minst mulig støv! men kommer jo ann på filmen sikkert.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 har en gummiskrape som jeg kjøpte en gang i tiden.. den er bedre enn de som følger med filmen, men alikevel blir det motasjeriper selvom ruta er rensa med altmuligrart, skrapa med barberblad og alt, og har tatt forbehold om å drive på i et rom med minst mulig støv! men kommer jo ann på filmen sikkert.. Hvis du nå skulle være interessert i solfilm til å prøve på ei rute eller evt to, så kan du komme innom Hamar en dag, å få en gratis "prøve" av meg, og syns du filmen er bra og fungerer greit, så er det bare å ta kontakt for å evt kjøpe litt film... Jeg rengjør ALLTID en rute opptil 3-4 ganger, og så nøye som mulig hver gang, for å være sikker på at all fastgrodd skit og støv blir borte (Wurth har en ganske bra ruterens middel som fungerer fint), deretter skylles rutene i vann, før jeg blander til "såpevann"... Bruker ikke vann fra springen, siden det av og til kan være litt "møkk" i vannet som igjen kan bli synlig når filmen er på ruta, så går til annskaffelse av Olden vanndunker på 5 liter som blandes ut til tynt såpevann, som brukes til å spraye på ruta før filmen blir lagt på... Kjøpte nå i sommer en spesiell skrape med gummibelegg ytterst på skrapekanten, som gjør det lettere å presse ut vannet fra filmen, uten å måtte bruke mye makt og evt forårsake riper i filmen hvis man skulle være uheldig, som man ofte får ved bruk av en hardplast skrape uten gummibelegg... (ved normal pålegging av film, skal det litt til før man får riper...) Jeg skal ikke stå her å si at denne filmen er 100% garantert ripefri under montering, for dette kommer ann på hvordan montøren gjør arbeidet... Men når ruta er i bilen, og alt er som det skal med lister, gummikanter osv, så skal denne filmen ha lang holdbarhet og ikke sfå noen riper (så sant alt er sin stand)... For mer info om SunGuard solfilm, så ta en titt inne på deres hjemmesider: http://www.sga.net.au/ Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg