Gå til innhold

Har bestemt meg for å lakke, trenger tips. Gjelder en steinsprut.

Ranger emnet

GhostRider88

Anbefalte innlegg

har nå finne fargekoden på bilen min som er: 202 svart, toyota mr2 91mod.

Og skal kjøpe meg en lakkpenn på toyota her jeg bor.

på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust. (trur jeg da)

Har nå bestemt meg for å skjekke om det er rust ved å pirke på denne lakk kulen og se om det er rust der, om det er det så må jeg pusse ned et stykke på ca 2cm, for så lakke over med lakk penn. Om det viser seg at det er hardt der så skal bare lakke der hvor jeg pirka.

Men jeg trenger tips til hvordan jeg skal gjøre det for å få best mulig resultat.

Er ute etter å få det finere enn det er nå, for nå er det en forhøyning oppå lakken.

Takker for svar og tips :)

Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som kan hjelpe ? Trenger sårt tips...

Ingen kan hjelpe, for det er nok steinsprut som er utbedret...da blir det en klump med lakk....

Å tror ikke det er noe rust under der....

Å skal du lage 2cm "hull", å pensle oppi der????

Ja da blir det pent....NOT!

Eneste du kan kjøre med "kulene" er å slipe over med 2000p, og så rubbe å polere, men eneste for å få det som nytt er å lakke om..... desverre....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan hjelpe, for det er nok steinsprut som er utbedret...da blir det en klump med lakk....

Å tror ikke det er noe rust under der....

Å skal du lage 2cm "hull", å pensle oppi der????

Ja da blir det pent....NOT!

Eneste du kan kjøre med "kulene" er å slipe over med 2000p, og så rubbe å polere, men eneste for å få det som nytt er å lakke om..... desverre....

for det første så skal jeg ikke lage et 2cm hull, men der det er snakk om å pusse vekk lakk kulene er på ca 2cm. ;)

Har ikke tenkt å få det som nytt, men finere enn det er nå... skal først skjekke om det er rust ved å prirke med en syl, så skal jeg pusse ned for å få en fin overflate for så og lakke over med lakk penn.

Høres dette fornuftig ut?

For jeg syns det er å kaste bort penger ved å lakke hele skjermen bare for en liten steinsprut... det kan jo gjøres ganske så bra selv.

Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider