Mmarius Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 har ett spørsmål.. skal det være olje inni luftfilteret (aluminiumsdel)? er vel ett dumt spørsmål, men jeg aner ikke når det gjelder diesel golfer.. får det ligger nemlig olje der på min. hva er det som gjør dette tror dere? kan det også komme av at toppakningen er dårlig? jeg bare spørr.. På forhånd takk!! Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 spytter sikert ut av veivhus ventilasjonen? bruker den mye olje da? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 spytter sikert ut av veivhus ventilasjonen? bruker den mye olje da? Mulig den gjør det.. bruker mere enn normalt får å si det sånn..men hva må gjøres får å fikse det? toppakningen? her er noen bilder av luftfilterboksen så skjønner kanskje flere hva jeg mener..:) [/img] Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Ingen som veit? trenger tips/råd her.. På forhånd takk!! Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Den ene GTi'en min brukte ganske så mye olje, og det hendte at peilepinnen spratt ut ved høyt turtall/tukting. Dette var det veivhusventilasjonen min som sørget for. Derfor tok vi av toppdekslet, og der sitter det ei sånn rist/filter av noe slag, og denne var da helt tett. En midleritidig løsning var da å slå hull på denne, og da ble det straks mye bedre. Fikk aldri byttet den før jeg solgte bilen, men det er ikke noe stort problem. Aner ikke om det er sånn det er hos deg, men da har du ihvertfall en liten anelse på hva du eventuelt kan sjekke:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Mye mulig det er tett der ja..hmm.. må jeg bytte hele topplokket? tror jeg har ett topplokk liggende.. takker får svar.. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Tja, altså, nå er det lenge siden jeg gjorde dette. Men ettersom jeg husker så må du bytte hele toppdekslet for at dette skal bli bedre. Eventuelt ta av det du har nå, og rengjøre dette skikkelig, så slipper du å bytte. Uansett en fordel å rengjøre om du har et annet et også, så man slipper det samme problemet med et annet toppdeksel. Mulig det er annerledes på diesel, det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet. Du kan jo bare skru det av så ser du det fort. Ny toppdekselpakning kan også være en fordel og bytte med det samme. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Tja, altså, nå er det lenge siden jeg gjorde dette. Men ettersom jeg husker så må du bytte hele toppdekslet for at dette skal bli bedre. Eventuelt ta av det du har nå, og rengjøre dette skikkelig, så slipper du å bytte. Uansett en fordel å rengjøre om du har et annet et også, så man slipper det samme problemet med et annet toppdeksel. Mulig det er annerledes på diesel, det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet. Du kan jo bare skru det av så ser du det fort. Ny toppdekselpakning kan også være en fordel og bytte med det samme. skal undersøke det når jeg kommer hjem fra jobb.. kan virke som det er det.. men lurer på om jeg MÅ bytte strekkboltene når jeg skal bytte toppakninga? er de dyre evt? Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det er ikke snakk om toppakning og strekkbolter etc. Det er toppdekslet du skal av med, dermed så er det kun toppdekselpakning du må bytte. Ikke toppakingen. Ikke en så stor operasjon du skal kaste deg ut i:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det er ikke snakk om toppakning og strekkbolter etc. Det er toppdekslet du skal av med, dermed så er det kun toppdekselpakning du må bytte. Ikke toppakingen. Ikke en så stor operasjon du skal kaste deg ut i:) veit det da.. tror vi misforsto litt her.. det jeg mente var at jeg skal bytte toppakninga i tilegg til å fikse det topplokk problemet.. må bytte den fordi den er gåen.. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Du formulerte deg litt uklart, så da svarte jeg på den saken det gjaldt, nemlig toppdeksel ol. Men ja, du må bytte strekkboltene. Hvis ikke så kan det fort bli ekstra mye arbeid om du bruker de gamle, som jeg vet noen har fått. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Du formulerte deg litt uklart, så da svarte jeg på den saken det gjaldt, nemlig toppdeksel ol. Men ja, du må bytte strekkboltene. Hvis ikke så kan det fort bli ekstra mye arbeid om du bruker de gamle, som jeg vet noen har fått. okey.. har åsså hørt om folk som ikke har bytta dem å som det har gått bra med. men hva koster evt nye strekkbolter? hvor får jeg kjøpt det? har biltema eller er det bare noe dritt..? takker får svar så langt.. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Jeg ville uansett byttet de. Surt om det skal gå galt pga noe man lett kunne unngått fra starten av. Mekonomen, Biltema, Bilxtra osv har vel dette vil jeg tro. Om ikke så skaffer sikkert Møller til en anelse dyrere enn andre steder. Pris er jeg neimen ikke sikker på. Sikkert noen andre som kan svare på dette. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Jeg ville uansett byttet de. Surt om det skal gå galt pga noe man lett kunne unngått fra starten av. Mekonomen, Biltema, Bilxtra osv har vel dette vil jeg tro. Om ikke så skaffer sikkert Møller til en anelse dyrere enn andre steder. Pris er jeg neimen ikke sikker på. Sikkert noen andre som kan svare på dette. da bytter jeg nok de.. kan vel ikke koste all verden får 10 strekkbolter. takker får svar.. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Nei, koster nok ikke all verden. Er vel betraktelig billigere enn om du ikke hadde kjøpt nye, og det skulle blitt noe tull. Bare hyggelig, forresten:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg