Gå til innhold

Prosjekt Opel Kadett C 2.4

Ranger emnet

Gjest PinkEagle

Anbefalte innlegg

Eier: Ole Martin Sæheim.

Bor: Rekdal, 15min ifra Vestnes.

Bilen

Opel Kadett C -77mod, ombygd til 1600 understell. Bilen er godkjent med 2.0l. Det var en kompis av meg som kjøpte bilen ifra Trondheim. Motoren som sto i gikk til helvette en liten stund etter at han kjøpte bilen. Så han kjøpte en Omega 2.4i fra vrakern og satte nedi. Han fikk aldrig start, og gikk lei. Så jeg kjøpte den. Bilen er "resturert" av han som eide den i Trondheim, men det er utrolig dårlig arbeid. Når man kan se sparkel striper somme plasser på bilen får jeg lyst og gråte. Så den på pussest ned og lakkes på nytt.

Planer

- Trimme Omega 2.4i motoren, porta, høvle, grenrør, kvaskam og data sprut.

- Bytte bakaksling til noe med dif sperre. (Sveise intill jeg finner noe)

- Montere bremser fra record 2.2i.

- Lage nytt eksos system.

- Sette inn veltebur og bøtte seter med 4punkts seler.

- Senke bilen bake.. (Fremme har motoren senka den nokk) hehe

- Lakke bilen på nytt, har god tro på mørk lilla metallic.'

- Sandblåse under og tektylere.

- Bygge annleg hvor baksetene er.

- Lyddempe hele bilen inni.

- ++ Det blir vel mere.

Noen som har ideer?

Hvis noen har noen gode ideer på lager, taes de imot med glede.

Bilder

Beklager dårlig kvalitet på bilden

Bilde003.jpg

Bilde005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest PinkEagle

Flere bilder..

Motorrom:

Har plukket ut toppen for å se hvordan det sto til med vegger og stemepl. De så bare bra ut. Kan finne mye rart i en motor som blir kjøpt hos høggern. Ser ikke bra ut nedi der nå, med litt slanger og polish blir det vel bra.

1.JPG

3.JPG

Inni bilen

Det var litt overfladig rust i dørken på fører siden, skal pussest ned og ha på ruststop over alt på dørken.

4.JPG

Her skal jeg bygge annlegg. Blir vel filt "all ower the place"..

7.JPG

Bagasjerom.

Skal lage alu dørk, og montere bensinpupene fint. Hvist ikke biltilsynet har noe og si på at jeg flytter bateriet bak, kommer jeg til og gjøre det.

8.JPG

Toppen min.

Den så ok ut, skal bestille kvasskam og montere. Er ingenting og høvle på, så det er bare og glemme.

17.JPG

Fremhjulsstilling.

Skal sandblåses og lakkes/tektyleres..

12.JPG

Kukpitt

Hmm, slå ut di dær og sette inn målere? Jupp : )

11.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkEagle

Rust killer brukte jeg. Noe gale med det? :P

Maa: Ok, takk for tipset. Er egentlig ikke noe for sveising.

Tok ut motoren idag, men fikk ikke festet den på Clas Ohlson stativet, tror jeg må av med svinghjulet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkEagle

Gandi: Takk skal du ha ; ) Sjønte det var noe lurt ute og gikk.

Synest det er rart at motorbukken fra clas o skal tåle så mye vekt, når den ikke har noe fremmover. Men den er ment til 450kg, så det skal vel gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkEagle

Joda, det går. Skal har plukket ren, og skal sette den til lagring på en løe til jeg kommer hjem til jul.. Må på sjøen og tjene penger til bilen : ) Gleder meg til jul, blir mange fine og dyre gaver til meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider