Gå til innhold

Hva tror folket om denne?

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Det er heller at man ikke trenger å betale avgifter. Godkjenning er noe annet. Bilen blir mer verdt hvis du får det inn i vognkortet at den har annen motor etc.

Ja, jeg tok utgangspunkt i at det var det han egentlig mente.

Bare det ser greit ut i motorrommet skulle det jo gå glatt å få godkjent?

Har jo sett div E30 med godkjent motor fra 5-serie med nesten 220 hk.

Edit: Sitter det originalt sperre på de modellene der? Er jo et stort pluss med tanke på framkommeligheten på vinter.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 15% gjelder for eksiterende motor, og i en orginal 325 sitter det M20B25. Denne har ikke samme vekt som M50B25 og kan heller ikke regnes som effektforøkelse av motor, siden dette er en "ren" ombygging.

Jeg ser også at han har 5 bolt's felger, noe som får meg til å tenke i baner av E36 understell? Godkjenning er ikke gjort på 2 knips, man trenger grundig dokumentasjon. Men det finnes en tilsvarende bil som har godkjent M50B25 i Norge. Skiltnr: BN 25 000.

Det skal være mulig å få godkjent, for all del. Men ikke regn med at det er gjort i en håndvending.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis selger var villig til det så ville jeg tilbydt meg å betale godkjenninga, slik at han godkjenner bilen før den kommer i mitt eie. MEN, jeg har stygge mistanker om at det som kommer til å skje er følgende: Du sender søknad til BT, og skal forhåndsvise bilen (med orginal motor(!) ). Da de ser at du allerede har bygget om bilen fullstendig er det få biltilsynansatte som er så runde i kantene. De misliker STERKT at du har gjort noe uten dems bekreftelse. Enden på visa, som har skjedd ganske ofte er at du får et helvete pes om at du MÅ godkjenne bilen og får BT på nakken "24/7". Vet om fler som nesten har blitt headhunta med skiltnr etter å ha spurt over tlf "Jeg har en M3 med ombygd M5 motor, men ikke godkjent.. "

Nei, jeg ville ikke kjøpt denne bilen.

E30 kom ut med 4 bolt orginalt ja, 4 x 100 boltsirkel. E30 M3 hadde 5 bolts sportsunderstell orginalt som kun kom på M3.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis selger var villig til det så ville jeg tilbydt meg å betale godkjenninga, slik at han godkjenner bilen før den kommer i mitt eie. MEN, jeg har stygge mistanker om at det som kommer til å skje er følgende: Du sender søknad til BT, og skal forhåndsvise bilen (med orginal motor(!) ). Da de ser at du allerede har bygget om bilen fullstendig er det få biltilsynansatte som er så runde i kantene. De misliker STERKT at du har gjort noe uten dems bekreftelse. Enden på visa, som har skjedd ganske ofte er at du får et helvete pes om at du MÅ godkjenne bilen og får BT på nakken "24/7". Vet om fler som nesten har blitt headhunta med skiltnr etter å ha spurt over tlf "Jeg har en M3 med ombygd M5 motor, men ikke godkjent.. "

Nei, jeg ville ikke kjøpt denne bilen.

E30 kom ut med 4 bolt orginalt ja, 4 x 100 boltsirkel. E30 M3 hadde 5 bolts sportsunderstell orginalt som kun kom på M3.

Tusen tusen takk for at du fortalte dette her!! Skal forhøre meg litt nærmere om dette med selger.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo e36 325 til den prisen. Det er jo en fakta det er verdt å tenke litt på. Har heller kjøpt en original godkjent 325 e36 enn en ombygd 325 e30 uten godekjenning.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider