Torak Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hei! Jeg lurer på hva dere tror om denne bilen? Verdt penga? Vanskelig å få godkjent bilen med den motoren som sitter i? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1225144 Har en kompis som vurderer denne! Takk for alle hjelpsomme svar:) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Burde være smal sak å få godkjent Sett en del bilder ..Syns den ser veldig fin ut..:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Kontakta selger nå akkurat. Ettersom slagvolum er det samme og effektforøkelsen ikke overskrider 15% trengte man ikke å godkjenne den. Stemmer vel ganske bra det vil jeg tro? Edit: Bilen var også rustfri :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Det er heller at man ikke trenger å betale avgifter. Godkjenning er noe annet. Bilen blir mer verdt hvis du får det inn i vognkortet at den har annen motor etc. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Det er heller at man ikke trenger å betale avgifter. Godkjenning er noe annet. Bilen blir mer verdt hvis du får det inn i vognkortet at den har annen motor etc. Ja, jeg tok utgangspunkt i at det var det han egentlig mente. Bare det ser greit ut i motorrommet skulle det jo gå glatt å få godkjent? Har jo sett div E30 med godkjent motor fra 5-serie med nesten 220 hk. Edit: Sitter det originalt sperre på de modellene der? Er jo et stort pluss med tanke på framkommeligheten på vinter. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Såfremt det er bygd bra så lar det meste seg godkjenne :) Sperre var option på e30 325i. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 "Option" vil si? Tilleggsutstyr? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Jepp. 25% sperre.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Jepp. 25% sperre.. Ok. Takk skal du ha! :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 De 15% gjelder for eksiterende motor, og i en orginal 325 sitter det M20B25. Denne har ikke samme vekt som M50B25 og kan heller ikke regnes som effektforøkelse av motor, siden dette er en "ren" ombygging. Jeg ser også at han har 5 bolt's felger, noe som får meg til å tenke i baner av E36 understell? Godkjenning er ikke gjort på 2 knips, man trenger grundig dokumentasjon. Men det finnes en tilsvarende bil som har godkjent M50B25 i Norge. Skiltnr: BN 25 000. Det skal være mulig å få godkjent, for all del. Men ikke regn med at det er gjort i en håndvending. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hmmm.. ja vel.. Hadde du ville gått for den bilen jeg snakker om da? Kjedelig å kjøpe bilen for så å risikere at den ikke blir godkjent. Har E30 egentlig 4 bolt's felger? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hvis selger var villig til det så ville jeg tilbydt meg å betale godkjenninga, slik at han godkjenner bilen før den kommer i mitt eie. MEN, jeg har stygge mistanker om at det som kommer til å skje er følgende: Du sender søknad til BT, og skal forhåndsvise bilen (med orginal motor(!) ). Da de ser at du allerede har bygget om bilen fullstendig er det få biltilsynansatte som er så runde i kantene. De misliker STERKT at du har gjort noe uten dems bekreftelse. Enden på visa, som har skjedd ganske ofte er at du får et helvete pes om at du MÅ godkjenne bilen og får BT på nakken "24/7". Vet om fler som nesten har blitt headhunta med skiltnr etter å ha spurt over tlf "Jeg har en M3 med ombygd M5 motor, men ikke godkjent.. " Nei, jeg ville ikke kjøpt denne bilen. E30 kom ut med 4 bolt orginalt ja, 4 x 100 boltsirkel. E30 M3 hadde 5 bolts sportsunderstell orginalt som kun kom på M3. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hvis selger var villig til det så ville jeg tilbydt meg å betale godkjenninga, slik at han godkjenner bilen før den kommer i mitt eie. MEN, jeg har stygge mistanker om at det som kommer til å skje er følgende: Du sender søknad til BT, og skal forhåndsvise bilen (med orginal motor(!) ). Da de ser at du allerede har bygget om bilen fullstendig er det få biltilsynansatte som er så runde i kantene. De misliker STERKT at du har gjort noe uten dems bekreftelse. Enden på visa, som har skjedd ganske ofte er at du får et helvete pes om at du MÅ godkjenne bilen og får BT på nakken "24/7". Vet om fler som nesten har blitt headhunta med skiltnr etter å ha spurt over tlf "Jeg har en M3 med ombygd M5 motor, men ikke godkjent.. " Nei, jeg ville ikke kjøpt denne bilen. E30 kom ut med 4 bolt orginalt ja, 4 x 100 boltsirkel. E30 M3 hadde 5 bolts sportsunderstell orginalt som kun kom på M3. Tusen tusen takk for at du fortalte dette her!! Skal forhøre meg litt nærmere om dette med selger. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Man får jo e36 325 til den prisen. Det er jo en fakta det er verdt å tenke litt på. Har heller kjøpt en original godkjent 325 e36 enn en ombygd 325 e30 uten godekjenning. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 e30 har et helt annet prisbilde enn e36. De kan ikke sammenlignes. Mange e30r blir solgt for over 30-40k idag..selvom man får e36 til samme pris.. Sånn er det bare..Klassikere..E30 M3 koster jo mer enn E36 m3.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.