Gå til innhold

Audi Q7 V12 TDI, 500Hk, 1000nm, 0-100 5.5 sek.

Ranger emnet

Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå må MB og BMW skjerpe seg. BMW stiller med "kun" 286hk/580Nm i X5 3,0sd mens Mercedes har nylig kommet med sin GL/ML 420CDI som yter 306hk/700Nm.

Kan love deg at de vil gjøre det og, hvis den kommer i produksjon..Ihvertfall bmw.. De sa de var dritt lei allt maset om at Audi lagde de beste Diesel motorene og lagde den som sitter i 335d og 535d og 3.0sd.(Årets diesel motor i 2005) Tenk deg bmw med samme motor utgangs punktet: V12 6liters tdi..kan bli skummelt:iconsm

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love deg at de vil gjøre det og, hvis den kommer i produksjon..Ihvertfall bmw.. De sa de var dritt lei allt maset om at Audi lagde de beste Diesel motorene og lagde den som sitter i 335d og 535d og 3.0sd.(Årets diesel motor i 2005) Tenk deg bmw med samme motor utgangs punktet: V12 6liters tdi..kan bli skummelt:iconsm

Hva i himmelen skulle tilsi at BMW klarer å lage en bedre motor enn Audi her? Audi har akkurat blåst av mange millioner euro og tusenvis av ingeniørtimer og forskning på deres V12 tdi motor i Audi R10, så ser ingen grunn til at noen skal klare å lage en grommere V12 tdi enn de nå.

Men når det er sagt, så synes jeg som noen andre her at det er litt meningsløst å prøve å få en 2,5 tonn bil med den luftmotstanden som en SUV har til å bli "verdens raskeste bil". Sånn sett er det bedre å ta utg.punkt i A8 til denne motoren for å få 0-100 og toppfart-tall deretter.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. XC90 og X5 er da ikke stygge SUVer?

XC90 innrømmer jeg at har et visst koselig utseende over seg.

X5 syns jeg er litt tøff i rette fargekombinasjoner og med rette felger. Men pen? Aldri verden.

Og for å få klarhet i det. X3 er i forhold så grufult stygg at jeg brekker meg.

Ikke vondt ment, BMW-fans. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, cayenne kan bare gå å legge seg i forhold til dette her ass! Det hadde vært tøfft å hatt denne motoren i phaeton eller A8 ja:)

På papiret er Cayenne fremdeles raskere:

Cayenne Turbo S

4.5-litre twin-turbo V8 engine

383 kW (521 bhp)

720 Nm at 2,750 - 3,750 rpm Performance

Top speed: 270 km/h (168 mph)

0-100 km/h (62 mph) in 5.2 secs

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XC90 innrømmer jeg at har et visst koselig utseende over seg.

X5 syns jeg er litt tøff i rette fargekombinasjoner og med rette felger. Men pen? Aldri verden.

Og for å få klarhet i det. X3 er i forhold så grufult stygg at jeg brekker meg.

Ikke vondt ment, BMW-fans. :)

Alle slike kommentarer er selvfølgelig basert på smak og behag, men X3 er da ingen dum bil det. Selv syns jeg den ble helt topp etter faceliften og farge/felg/interiør-kombinasjon har mye å si. En bil er sjeldent pen med sykkelhjul... ;)

2060913.009.mini7L.jpg

2060913.009.mini18L.jpg

2060913.009.mini17L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Cayenne bør legge seg ytelsesmessig mot Q7, men det er en ting Q7 skal ha og det er bilverdens styggeste SUV. Stor klomp med monsterface front og mislykket hekk. Audi har synket dypt med monstergrillen.. En slik motor hadde jo vært ypperlig i både X5 og Cayenne.. :D

Q7? Nei. Styggeste SUV er Cayenne.

I forhold til X3, så hjelper faceliften, men du vil også få et bedre resultat av Dronning Sonja om du sminker henne, men jeg får fortsatt ingen kraftig dragning mot nevnte dronning.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider