Gå til innhold

hvordan få et greit oppsett på det jeg har.

Ranger emnet

jsolg

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg få oppsettet jeg har så bra som mulig?

Utstyr:

MDS FD5 5,25" frontsett

MDS FD693 6x9 hattehylle høytalere

MDS FD 15" woofer

Ground Zero GZTA 2.500 500wrms mono forsterker

Xelent t2.80 2x200wrms 2 kanals forsterker

kan jeg koble alle høytalere til 2 kanals forsterkeren, og wooferen på mono blokka? eller kan jeg bare koble til 2 høytalere på 2 kanal forsterkeren?

og evt. hvem bør jeg koble til forsterkeren hvis jeg bare kan kobli til 2?

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal kople på et par høyttalere på 2 kanaleren ville jeg valgt 6*9 da dem trekker mest effekt..

kopler du alle 4 på 2 kanaleren kan du ikke fade front/rear som kan være litt kjipt for noen,men er du ute etter mest mulig lyd, og ikke er kresen på om lyden kommer forfra eller bakfra kan du hive alle på 2 kanaleren (forutsatt at den tåler motstanden i elementene koplet sammen ;)

-subben på monoblokka

ps. xelent forsterkeren gir 2*80w rms og 2*200 max :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. så det blir best å ha 6x9 høytalerne på forsterkeren. okei visste ikke det, det står 800 watt max på pakka så jeg regna bare med det var 2x400 watt max men du har nok rett. fikk den igjen for en helt på trynet forsterker jeg kjøpte derfra blei ødelagt hele tia. så har ikke tenkt å ha den så lenge.

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt deg å kople frontsettet på forsterkeren. Da får du best mulig lyd fremme. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kopla til de bakhøytalerene i det hele tatt... Solgt dem til naboen eller noe! ;) Lykke til! Moro med stereo, kom til Larvik så skal jeg hjelpe deg å koble det!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider